Beef en Steak

Buitenkeuken met afsluitbare klep

Michel-88

Tondelzoeker
Goedemorgen BBQ fanaten,

Ik ben nieuw hier op het forum. Mijn naam is Michel en ik ben al jaren gek op BBQEN, ik heb een Weber master-touch, een bbq smoker en een 16 inch kamado. Nu wil ik graag een buitenkeuken maken met afsluitbare klep, met iets schuin aflopend dakje en ik kom een heel eind, alleen het dakje kom ik niet helemaal uit hoe ik dit het beste kan doen, is er misschien iemand met een tekening of tips hoe ik dit het beste kan doen? ( foto als voorbeeld )
En hoeveel ruimte heeft een kamado/bbq nodig om z'n warmte kwijt te kunnen?

Groetjes Michel
1000011561.jpg

Dat van die warmte weet ik niet zo precies. Zoals nu getekend lijkt me dat wel kunnen.

Wat is precies je vraag wat de constructie betreft? Dit is doorsnede van wat ik heb gemaakt.
afdak2 v14.png

Laatst bewerkt:
Dit is zoals ik het heb gedaan. Is uiteraard niet de enige manier. Voor de leesbaarheid heb ik hier verschillende kleuren gebruikt en heb ik wat dakbeschot weggelaten.
afdak2 v15.png

Hoi Michel-88 en andere zoekenden......probeer deze omschrijving mr ff voor de ideeën. overkapping buitenkeuken zelf maken - plakken in Google of youtube...buitenkeuken zelf maken tekening........ en 15 a 20 Gr schuin is prima mbt regen. Dus een grotere overkapping is ivm regen altijd een aanrader. Mbt de rook kun je een Pijp door het dak monteren zo rond de 150-200 mm Spiro van 1,5 mtr boven je dakbeschot ( door de trek in de buis "werp" je de rook verder bij de buren vandaan) . een klep is wel een dingetje ivm gewicht en ondersteunen als het waait. (waterdicht luchtdoorlatend doek ervoor met oude tent stokken eronder als je gaat bbq'n een optie...) ideeën zijn er genoeg om het eenvoudig en veilig te doen...Google is je vriend in deze.

Hoi Michel-88 en andere zoekenden......probeer deze omschrijving mr ff voor de ideeën. overkapping buitenkeuken zelf maken - plakken in Google of youtube...buitenkeuken zelf maken tekening........ en 15 a 20 Gr schuin is prima mbt regen. Dus een grotere overkapping is ivm regen altijd een aanrader. Mbt de rook kun je een Pijp door het dak monteren zo rond de 150-200 mm Spiro van 1,5 mtr boven je dakbeschot ( door de trek in de buis "werp" je de rook verder bij de buren vandaan) . een klep is wel een dingetje ivm gewicht en ondersteunen als het waait. (waterdicht luchtdoorlatend doek ervoor met oude tent stokken eronder als je gaat bbq'n een optie...) ideeën zijn er genoeg om het eenvoudig en veilig te doen...Google is je vriend in deze.
Google heb ik uiteraard al rond gekeken, kom dan meestal op sites met betaling voor een tekening, het enige dat ik wil weten is hoe ik het geraamte van het dak het beste kan maken

Terug
Bovenaan Onderaan