Beef en Steak

Buikspek - te vroeg begonnen

 

FJP84

Kooltjesharker
Berichten
180
Hoi,

De buikspek (1kg) gaat op 110c dome een stuk sneller dan verwacht richting de 65c

Hoe kan ik het beste oprekken? Kan ik iets langer wachten voor de run op hogere temperatuur voor de krokante zwoerd? Kan ik de buikspek warmhouden waarbij de zwoerd krokant blijft, ik wilde uiteindelijk rond de 85c kern eindigen.

Dank voor de tips.

1000031896.jpg


1000031883.jpg
 
Dan zou ik wachten met de run voor je zwoerd. Dan warmt ie wel weer voldoende op lijkt me.

Of eerder aan tafel...
 
Dan zou ik wachten met de run voor je zwoerd. Dan warmt ie wel weer voldoende op lijkt me.

Of eerder aan tafel...
Combinatie van beide. Ik had nog wat frikandellen over voor frikandel burnt ends, die gaan er dan even een uurtje op en dan met de buikspek mee voor de laatste run.
 
Lekker man, rustig aan en wat langer zachtjes doorgaren... heerlijk!
 
Zeer geslaagd qua malsheid en smaak. Zwoerd op sommige plekken nog redelijk taai en niet krokant ondanks een goede tijd op 200-250c indirect. Volgende keer beter.

1000031900.jpg


1000031901.jpg


1000031911.jpg
 
Had je de zwoerd behandeld? Bijv in zout laten liggen? Ingeprikt?
 
Inprikken geprobeerd met een vork, lukte niet echt. Ingekerfd met een mes, 1 nacht in de baking soda+flink wat zeezout (even door de vijzel) gehaald.
 
Inprikken geprobeerd met een vork, lukte niet echt. Ingekerfd met een mes, 1 nacht in de baking soda+flink wat zeezout (even door de vijzel) gehaald.
Klinkt toch alsof dat zou moeten werken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan