Beef en Steak

Buikspek maple syrup

 
 
 
 
 

Barbeknoei

Gerijpt
Berichten
2.925
Vandaag, gewoon als snackje, een stukje buikspek. Omdat ik het alleen een maak ik nooit van die hele grote stukken. Mooi tijd voor iets nieuws te proberen.
Een fantastische goede maat had een flesje goede maple syrup uit Canada meegenomen, dus dan moet je er ook iets mee.

Het stukje spek eerst geprikt en daarna in een marinade van 1 deel worcestersaus, 3 delen appelciderazijn en 1 theelepel 5-spices.

Een dag later de Q naar 165 graden, blokje appelhout en doorgaren tot 70 graden kern. Vanaf 35 graden regelmatig gaan lakken met een lak van 1 deel chilisaus en 3 delen maple syrup.

Hij was iets te ver opgelopen, maar wat een heerlijke snack is dit. Voor mij persoonlijk veel lekkerder dan low and slow buikspek. 😋😋😋😋

1000040204.jpg


1000040205.jpg


1000040206.jpg


1000040207.jpg


1000040302.jpg


1000040303.jpg


1000040304.jpg


1000040308.jpg


1000040309.jpg


1000040310.jpg


1000040317.jpg


1000040321.jpg
 
Ziet er heerlijk uit , mooi kleurtje ook 😋
 
ziet er heerlijk uit

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Buikspek en maplesyrup is altijd een goed idee. Afgelopen zaterdag nog gemaakt voor een catering, in dit geval het spek afgemaakt met een bbqsaus met maplesyrup.
 
Lekker man!

Als je nog tijd (èn maple syrup) over hebt dan zou je ook eens wat langer kunnen marineren met wat zout erbij. Eerst varkentje met wat maple en chili en wat je maar lekker vindt in een ziplockje afwegen en dan 2,5% zout erbij en lekker een weekje laten doortrekken... dan doen wat je deed. Je weet niet wat je beleefd.
 
Lekker man!

Als je nog tijd (èn maple syrup) over hebt dan zou je ook eens wat langer kunnen marineren met wat zout erbij. Eerst varkentje met wat maple en chili en wat je maar lekker vindt in een ziplockje afwegen en dan 2,5% zout erbij en lekker een weekje laten doortrekken... dan doen wat je deed. Je weet niet wat je beleefd.
😍😍😍😍 Ik hou je op de hoogte en bedank je achteraf 😋
 
Lekker man!

Als je nog tijd (èn maple syrup) over hebt dan zou je ook eens wat langer kunnen marineren met wat zout erbij. Eerst varkentje met wat maple en chili en wat je maar lekker vindt in een ziplockje afwegen en dan 2,5% zout erbij en lekker een weekje laten doortrekken... dan doen wat je deed. Je weet niet wat je beleefd.
Colorozo, of keukenzout?
 
Wow, deze staat hoog op de to-do-lijst, hè. Zelfs wat maple rookhout liggen met wat maple sugar.
 
Poh, krijg er helemaal honger van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan