De vrouw had zin in vis. Ik wilde de BBQ weer eens aan hebben. Ik heb wat rond gestruind op het net en kwam met het idee om kabeljauw te voorzien van shoarma kruiden en op de plank te roken om die vervolgens om te toveren tot broodje vis shoarma.
Geen shoarma kruiden in huis, wel alle losse kruiden in huis.. Althans, alles behalve gedroogde peterselie. Maar gezien we met vis werken heb ik er maar dille bij gedaan.. (Niks van geproefd.)
De kruiden bij elkaar;
Genootschaps plankje weken
En zo begonnen we met wat paprika op de grill.
Snel gevolgd door een skillet gevuld met champignons en ui.
Toen de paprika zijn strepen had verdiend, in blokjes gesneden en ook in de pan erbij gedaan.
Het ging allemaal zonder problemen.
De vis met de kruiden op de plank.
En op het rooster.
Deze filets waren van de lidl.. Niet te vergelijken met die mooie filets van de makro uit de vriezer (hebben jullie mogelijk gezien bij de vistacos).
Dat ging redelijk zijn gangetje. Helaas is de skillet te groot om samen met een plankje op 't rooster te liggen. Opzich was dat pannetje wel klaar dus had 'm eraf gehaald. Toen vervolgens de vis er bijna was, en ik de pita broodjes ging roosteren, was het toch al wel ver afgekoeld.
Even een verdieping erbij en de skillet pastte weer in het eitje.
Een flink gevuld eitje..
Het kwam eraf, het was tijd om te eten.
Helaas geen foto van de pita gevuld, maar ik maak er altijd een grote prak van met knoflooksaus en ijsbergsla, dus Smakelijk ziet het er toch niet uit..
Volgende keer meer groenten en minder vis.. Misschien nog een strooi kruiden door de groenten heen om meer die shoarma smaak mee te geven.
En.. Helaas, liever echte shoarma dan dit.
Was wel erg leuk om eens te proberen, en we hebben hartstikke lekker gegeten hoor..![Nerd face :nerd: 🤓](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f913.png)
Geen shoarma kruiden in huis, wel alle losse kruiden in huis.. Althans, alles behalve gedroogde peterselie. Maar gezien we met vis werken heb ik er maar dille bij gedaan.. (Niks van geproefd.)
De kruiden bij elkaar;
Genootschaps plankje weken
En zo begonnen we met wat paprika op de grill.
Snel gevolgd door een skillet gevuld met champignons en ui.
Toen de paprika zijn strepen had verdiend, in blokjes gesneden en ook in de pan erbij gedaan.
Het ging allemaal zonder problemen.
De vis met de kruiden op de plank.
En op het rooster.
Deze filets waren van de lidl.. Niet te vergelijken met die mooie filets van de makro uit de vriezer (hebben jullie mogelijk gezien bij de vistacos).
Dat ging redelijk zijn gangetje. Helaas is de skillet te groot om samen met een plankje op 't rooster te liggen. Opzich was dat pannetje wel klaar dus had 'm eraf gehaald. Toen vervolgens de vis er bijna was, en ik de pita broodjes ging roosteren, was het toch al wel ver afgekoeld.
Even een verdieping erbij en de skillet pastte weer in het eitje.
Een flink gevuld eitje..
Het kwam eraf, het was tijd om te eten.
Helaas geen foto van de pita gevuld, maar ik maak er altijd een grote prak van met knoflooksaus en ijsbergsla, dus Smakelijk ziet het er toch niet uit..
Volgende keer meer groenten en minder vis.. Misschien nog een strooi kruiden door de groenten heen om meer die shoarma smaak mee te geven.
En.. Helaas, liever echte shoarma dan dit.
Was wel erg leuk om eens te proberen, en we hebben hartstikke lekker gegeten hoor..
![Nerd face :nerd: 🤓](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f913.png)