Beef en Steak

Broodje visshoarma

SandyMan

Gerijpt
De vrouw had zin in vis. Ik wilde de BBQ weer eens aan hebben. Ik heb wat rond gestruind op het net en kwam met het idee om kabeljauw te voorzien van shoarma kruiden en op de plank te roken om die vervolgens om te toveren tot broodje vis shoarma.

Geen shoarma kruiden in huis, wel alle losse kruiden in huis.. Althans, alles behalve gedroogde peterselie. Maar gezien we met vis werken heb ik er maar dille bij gedaan.. (Niks van geproefd.)

De kruiden bij elkaar;
02295B31-39B1-483D-A89C-13EC540371E7.jpeg

2602E30A-A79D-49C6-BD65-93EFE73D1850.jpeg

Genootschaps plankje weken
3F7D20F3-1E32-48E8-8945-98CEEC1194D3.jpeg

En zo begonnen we met wat paprika op de grill.
E0BD94EF-B213-4AF3-84C8-AFAFDF2078C2.jpeg

Snel gevolgd door een skillet gevuld met champignons en ui.
A6A92F3F-8058-469A-AF58-A2FB0B0A3CA3.jpeg

Toen de paprika zijn strepen had verdiend, in blokjes gesneden en ook in de pan erbij gedaan.
FF873376-1944-4C20-92EF-B0F6BBE96E0D.jpeg

Het ging allemaal zonder problemen.
De vis met de kruiden op de plank.
92939530-2831-4EF8-AC3C-8E8030B88073.jpeg

En op het rooster.
44CE167A-3597-40F1-895E-D547AA6CF80B.jpeg

Deze filets waren van de lidl.. Niet te vergelijken met die mooie filets van de makro uit de vriezer (hebben jullie mogelijk gezien bij de vistacos).

Dat ging redelijk zijn gangetje. Helaas is de skillet te groot om samen met een plankje op 't rooster te liggen. Opzich was dat pannetje wel klaar dus had 'm eraf gehaald. Toen vervolgens de vis er bijna was, en ik de pita broodjes ging roosteren, was het toch al wel ver afgekoeld.
Even een verdieping erbij en de skillet pastte weer in het eitje.
Een flink gevuld eitje..
417B8B8C-217E-4DAF-B2CD-091E90ED3B7E.jpeg

Het kwam eraf, het was tijd om te eten.
0DBC72F0-11C1-4756-ACE7-8C7D3ACA84B7.jpeg

Helaas geen foto van de pita gevuld, maar ik maak er altijd een grote prak van met knoflooksaus en ijsbergsla, dus Smakelijk ziet het er toch niet uit..

Volgende keer meer groenten en minder vis.. Misschien nog een strooi kruiden door de groenten heen om meer die shoarma smaak mee te geven.

En.. Helaas, liever echte shoarma dan dit.
Was wel erg leuk om eens te proberen, en we hebben hartstikke lekker gegeten hoor..🤓

Toch lekker bezig geweest.👍🏻
Met experimenteren kun je toch iets tops ontdekken, en daar hebben we allemaal wat aan 😁

Mooi in elkaar geknutseld.

Kwamen de shoarma kruiden een beetje in de buurt bij die van de “echte” shoarmboer?

mooie try-out sander. Eigenlijk zijn dit de leukste runs.
Je weet nooit hoe het uitpakt, soms top, soms wat minder.
Uiteindelijk eet je niet slecht, toch?

Maar is je skillet nou te groot of je bbq te klein?

Leuk experiment Sander. Het mooie bij dit soort dingen is dat het meestal toch wel smaakt. In ieder geval weer lekker bezig geweest.

Nooit geschoten is altijd mis! Je hebt iets nieuws geprobeerd, denkt in mogelijkheden én in oplossingen (verhoger voor de skillet). In mijn ogen ben je dan lekker bezig 👨‍🍳

Jo Sander. Het klinkt allemaal wel heel erg lekker. Miss de vis garen op de huid. Zodat ie wat “vetter” blijft. Dan zul je wel langs de visboer moeten vrees ik. Ook deze gaat weer op de lijst. Nu die koppige vrouw van me eens overtuigen dat we eens wat van jou gerechten moeten maken 😎

Leuk experiment. Gewoon zonder pita eten volgende keer maar dan is het gewoon vis op een plankje ;) ook lekker!

Terug
Bovenaan Onderaan