Beef en Steak

Broodje bierworst!!

 
 

Erik B71

Stoker
Berichten
256
Wie jarig is trakteert! Omdat ik in het weekend moest werken hield ik mijn verjaardag vandaag op de dag zelf woensdag 24-7. Ik trakteerde mijn gasten op een bbq-gerecht. Ik had het recept gezien op YouTube bij Ralph de Kok en die zei maakuh!! De award winning bierworst.!
4 kleuren paprika in stukken snijden en grillen voor het roastaroma, alsmede een witte ui en 3 rode uien. Dit in een Dutch oven met 3 flesjes triple bier. Gesneden teentje knoflook ernij. Bbq worstjes (gewoon van de supermarkt in plastic) bruin grillen en bij het bier. Dan ff laten pruttelen.
Van 2 delen mayo, 1 deel mosterd en tomatenketchup en wat hotsauce een lekker sausje maken.
De dag er voor ingelegde uitjes gemaakt van 4 rode uien gesneden in een wekpot. 250 ml water en 250 ml azijn met een flinke pitch zout en 2 el suiker en een steranijsje koken en over de ui gooien. Dan laten afkoelen.
Hoe langer de worstjes in het bier liggen des te beter hebben deze zich volgezogen met smaak.
Puntbroodje op de bovenkant open gesneden, de saus in het broodje, dan de gesmoorde ui/paprika, worst er op, wat lente uitjes voor wat groen en ingelegde ui voor de kleur en weer een beetje saus.
Ik kan je vertellen het maakte het feestje nog gezelliger!!! Iedereen smulde en ik voelde me nog meer jarig!

IMG_8763.jpeg


IMG_8765.jpeg


IMG_8767.jpeg


IMG_8770.jpeg


IMG_8768.jpeg
 
Poh, nou wil ik ook jarig zijn. 😋😋

Ziet er heel goed uit.
 
Dat ziet er lekker uit en simpel qua bereiding, ideaal voor een verjaardag. Die ga ik onthouden!
 
Jij bent ook altijd jarig! (net als mijn oudste dochter). Nog van harte gefeliciteerd!! 🥳

En de broodjes zien er heerlijk uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan