Beef en Steak

Broil king keg 2 zones maken

Beeros

Kooltjesharker
Hallo allemaal.

Al een tijd ben ik een zeer tevreden gebruiker van de broil king keg. Nu was ik de zolder aan het opruimen en kwam ik de volgende accessoire tegen die ik toen bij de aankoop van de keg kreeg.

Nu zat ik te denken zal ik hiermee geen indirecte en directe zone kunnen maken dmv deze basket te vullen en in de keg te zetten zo blijven de randen indirect en het midden cre?er ik een directe zone. Enige nadeel kan zijn dat de afstand tussen basket en rooster vrij groot is.

Wat denken jullie van deze constructie.

Een verdeler van de Primo zorgt voor 2 zones omdat je de kolen echt fysiek weg houdt bij de "koude" zone. Deze oplossing lijkt me niet dat te doen, je "koude" zone staat nog steeds in contact met de "warme" zone. Een plaat tot aan je rooster is daarvoor nodig. Imho.

Onze Amerikaanse vrienden passen dit ,met succes,  toe.

http://forum.bigsteelkeg.com/index.php?topic=14339.0

Dat ze de kolen aan 1 kant weten te houden zegt niets over het resultaat hea. De afstand tussen kolen en vlees is boven de kolen bij wijze van 20 cm en aan de andere kant 25. Of dat het gewenste resultaat gaat brengen betwijfel ik

Holkers zei:
Dat ze de kolen aan 1 kant weten te houden zegt niets over het resultaat hea. De afstand tussen kolen en vlees is boven de kolen bij wijze van 20 cm en aan de andere kant 25. Of dat het gewenste resultaat gaat brengen betwijfel ik
Ik zou zelf ook de voorkeur  geven aan een divide  and conquer achtig systeem  .Maar  ons idee  van direct en indirect  is ook maar gebaseerd op 2mm metaal of 8mm steen tussen hittebron en product .Dus dit zou in meer of mindere mate  best verschil kunnen maken. Tzt ga ik  het toch eens proberen

Terug
Bovenaan Onderaan