Beef en Steak

Brisketkruiden: waarvoor te gebruiken behalve brisket?

 

Arie de Knaller

Kooltjesharker
Berichten
226
1,5 jaar geleden kreeg ik van wat Texanen een grote bus met brisketkruiden. Nu is het zo dat ik geen brisket maak en het ook niet gaat maken. Heeft iemand tips waar ik het nog meer goed op kan gebruiken (hoeft niet per se op een barbecue).
 
Ik zou denken alles wat low en slow moet.

Hot en fast lijkt me niet, maar zou je eenvoudig op een ribeye of entrecote kunnen proberen.
 
Gebruiken ze in Texas niet alleen peper, zout , knoflookpoeder? 😃
Anyway, Maminha/tritip/ezeltje, Beef belly, beef hammer, beef ribs lijken me wel aardige opties.
 
Chuck roast is ook nog een lekkere aanvulling op de bovenstaande stukken vlees.
 
Gebruiken ze in Texas niet alleen peper, zout , knoflookpoeder? 😃

In de mix die ik heb gekregen zit zeker wel meer, maar omdat het de VS is staat er bij de ingrediënten over de kruiden niet meer dan "Spice" dus dan weet je het nog niet.
 
De basis zal wel salt, pepper & garlic zijn. Kan je in principe op alle low en slow gerechten heerlijk gebruiken.

Misschien toch maar wel brisket maken 😉 ze zijn momenteel bij inamood.nl in de aanbieding.
 
De basis zal wel salt, pepper & garlic zijn. Kan je in principe op alle low en slow gerechten heerlijk gebruiken.

Misschien toch maar wel brisket maken 😉 ze zijn momenteel bij inamood.nl in de aanbieding.
Maar het is meteen zo enorm veel vlees (en, het is vloeken in de kerk, maar zoveel vlees eten we hier helemaal niet). Zouden er ook mini-briskets zijn?
 
Wat denk je van eens te proeven wat de kruiden doen.
Een eitje en wat van uw kruiden op kloppen en in een pannetje bakken.
Dan proeven van het eitje, dan proef je direct de toegevoegde smaak van de kruiden.
 
Wat denk je van eens te proeven wat de kruiden doen.
Een eitje en wat van uw kruiden op kloppen en in een pannetje bakken.
Dan proeven van het eitje, dan proef je direct de toegevoegde smaak van de kruiden.
Oh, dat is een goed idee, ga ik doen!
 
Iemand hier vond het heel erg handig om een inbouwkoelkast te nemen, dus de ruimte is (helaas) extreem beperkt.



Daar heb ik naar gekeken, maar dat is vaak ook meteen een groot stuk. Ik zal eens naar de slager lopen om te kijken of hij ook een kleiner stuk heeft :)

Dat of zorgen dat je een BBQ maat vindt die die mee betaald en eventueel mee eet? Of een klein vriezertje erbij.......
 
Ik heb nog wel een tafelmodel vriezer voor je! Gratis af te halen in Voorburg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan