Beef en Steak

Brisket

Sambo

Tondelzoeker
Hallo ik heb dit weekend brisket gemaakt tvan 1,6 kilo kleintje kern 65 eraf gehaald ingepakt 93 eraf gehaalt temp 110 de bark was netjes en ik kon er best makkelijk inprikken het was zacht een uur laten rusten maar de brisket was wel op smaak maar ik kon de brisket niet uitelkaar trekken en was nog taai ?? Is dit nou droog of nog niet lang genoeg erop gelegen wat is jullie mening ? Hoor graag 👍🏻

IMG_0468.jpeg

IMG_0469.jpeg

Laatst bewerkt:
Brisket is geen pulled beef dus het moet mals zijn maar niet uit elkaar vallen.
Dit ziet er wel erg droog uit, dit was zeker geen Grain Fed rund?
Heb je geinjecteerd? Zaken die ervoor zorgen dat dit redelijk mager stuk vlees mals wordt.
Kerntemperatuur 93 kan ook nog te laag zijn soms doet 99 graden bij ons ook nog mee.

Geen graan gevoerd wel Angus zou volgende keer is wat langer erop laten deze keer had ik hem wel geïnjecteerd volgende keer beter

Jammer, dat het niet helemaal lukte.

BTW redelijk makkelijk inprikken is nog niet ver genoeg, het moet er echt inglijden.

Als het niet grain fed is moet de hele trucendoos open, injecteren met vette bouillon, bouillon erbij bij het inpakken.

Brisket is geen pulled beef dus het moet mals zijn maar niet uit elkaar vallen.
Dit ziet er wel erg droog uit, dit was zeker geen Grain Fed rund?
Heb je geinjecteerd? Zaken die ervoor zorgen dat dit redelijk mager stuk vlees mals wordt.
Kerntemperatuur 93 kan ook nog te laag zijn soms doet 99 graden bij ons ook nog mee.

Ik hoor en lees het elke keer terug, waarom is dat grain fed zo belangrijk ivm de vet marmering..?

Ik wil graag brisket kopen en dacht dit te doen bij
Hun hebben blonde d aquitaine koeien en laten hun vee gras en kruiden eten.
Tot op heden ben ik echt wel fan van hun mooie rundvlees.
Ben benieuwd naar jullie mening.

Terug
Bovenaan Onderaan