Beef en Steak

Brisket vraagje

• Onderwerp starter Onderwerp starter NasQ
  • Startdatum Startdatum

NasQ

Gemarineerd
Dag,

Ik werk bij Jumbo en zag vandaag bij de slagerij in de koeling het volgende..

Is dit wat ik denk wat het is? Is het brisket die ik kan gebruiken? Want dat zou ideaal zijn:)

28C374D7-121E-4337-8FD0-BA39DD39E7F6-61740-0000087E5F33D216_zpsb588236f.jpg

71B8C444-FDE6-4A36-BD5D-31456AF9781D-61740-0000087E66C0252F_zps2a5cf57e.jpg

Ja die kan je gebruiken. En dat licht bij de Jumbo  :o.

Zat er aan de andere kan vet? Hij ziet er wel 'mager' uit dus ik zou hem wel injecteren en zeker inpakken zodat het niet te droog wordt.

WTF??? Bij de jumbo????

Moet toch kunnen, er zijn genoeg wedstrijd teams die hem helemaal schoonmaken.

Ok.. Mooi.. Worden normaal borstlappen of stoofvlees van gesneden als ik het goed zie, dus dat zal de kop niet kosten.

Morgen ben ik vrij, maar zal Zaterdag eens kijken en meenemen.. Kan ik voor de Koei gaan!

Mr_Nas zei:
Dit zijn snijdelen.. Dus die komen niet in de toonbank, maar hier wordt sudderlappen van gesneden dacht ik( Bert.. Help ;) )

Dit is de borstspier (Flat) helemaal schoon gevliesd. Toevallig heb ik daarvan vandaag brisket gemaakt, alleen dan van de vuile variant.

Mr_Nas zei:
Top! Dan weet ik wat me te doen staat:)

Vraag wel om het voorste gedeelte. Het dikke stuk. De rest is te dun.

klinkt goed, kun je je laatste badge binnen gaan halen

jammer dat ze zoiets niet gewoon in de winkel verkopen, maar dat ze het aansnijden.

Big-T zei:
jammer dat ze zoiets niet gewoon in de winkel verkopen, maar dat ze het aansnijden.

Als je bij jouw Jumbo (of andere supermarkt) even met de slager gaat babbelen, zal het denk ik wel goed komen. Ik heb het stuk vandaag meegenomen.
Normaal wordt er hacheevlees van gesneden, dus daaronder afgewogen. (9,98 per kilo)

Terug
Bovenaan Onderaan