Beef en Steak

Brisket USA/Canada of Uruguay

Dion.V

Tondelzoeker
Hoi,

Ik heb zaterdagavond 6 vrienden over de vloer en wil eigenlijk een stuk brisket point maken. En dan nog wat losse hapjes erbij zoals een hamburgertje en een worstje etc.

Nou ben ik aan het rondkijken op het internet en zie ik dat de brisket uit Uruguay vele malen goedkoper is en deze ook meer op voorraad is.

Nou vraag ik me af of het echt zo'n groot verschil maakt in smaak of bereidingswijze.

Wat is jullie mening hierover en heeft iemand al eens een vergelijking gedaan?

Ik kijk af en toe op dit forum. Vandaar mijn late reactie. Hoe is het uiteindelijk gegaan?
Persoonlijk zou ik je niet te veel laten beïnvloeden. Tuurlijk zal een Amerikaanse Angus een graad beter zijn. Anderzijds heb ik meerdere keren Uruguay brisket bereid met een alu pan eronder en ik kon altijd zo een bak vd Chinees vullen met vet wat er tijdens de cook in die alu pan er vanaf droop.

Ik zou lekker een Uruguay Brisket gebruiken en het vet in je wrap of foilboat doen als de brisket op 65 a 70 graden is of dat je volledig kookt zonder wrap of boat en extra lang laat rusten in een wrap en daar het vet bij doet.

Terug
Bovenaan Onderaan