Beef en Steak

Brisket op de Primo

 

MarcelvdK

Tondelzoeker
Berichten
19
Vandaag weer eens brisket bereid op de Primo. Al een keer of zes eerder gedaan maar deze gedroeg zich wat anders dan de voorgaande.

Stuk van 2,5kg grain fed USA brisket van de Makro; 7:45 erop en 13:00 klaar. Geen plateau dit keer, bij 72 graden ingepakt en daarna in ??n streep door naar 95 graden.

af1acba77034e81e6d9a03cfe9e1a857.png


e3f7da0a262d04ea06e202221e027d1f.png


c89260caacc725aa45ded71d2b2877dd.jpg


Smaakte erg goed, iets aan de droge kant maar dat kwam denk ik omdat deze al zo snel klaar was en tot 18:00 heeft gewacht in de koelbox Betekend dat ik de volgende keer wel wat later kan beginnen.

Maarja, ik weet ook niet hoe een brisket moet smaken?? Volgende week naar Regah Fest in Den Haag, ik hoop dat ik daar een stukje kan proeven!

Bedankt voor het kijken!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Lijkt me een redelijk snelle Brisket. Ik lees hier dat het vaan een dagtaak is om er een te bereiden.
Maar zo te lezen heeft ie goed gesmaakt. En dat is het voornaamste.
Alvast gefeliciteerd met je koe
 
Da's wat je noemt een vlottertje. :D
 
Ok? nu weet ik hoe brisket moet smaken  :D vandaag van een stuk of 8-9 teams geproefd, de ??n nog beter dan de ander! De Dutch Bros Smokers waren er ook en even mee gesproken. Weer een hoop inspiratie opgedaan, daarna gelijk doorgereden naar de Makro  B-)
 
Volgende keer minimaal 1 foto van de Brisket op de BBQ, dan krijg je ook je KOEI
 
Terug
Bovenaan Onderaan