Beef en Steak

brisket of niet

maroc

Gemarineerd
hoi hoi, het is (door een aantal omstandigheden) al weer een tijdje geleden dat ik hier was maar ik een vraag.

ik wil volgende week de grote drie compleet maken en heb bij een boerenslager hier in de buurt een stukje borstlap weten te verkrijgen. nu lijkt dat eigenlijk niet op de stukken die ik hier wel een voorbij zie komen en ik vraag mij dan ook af of ik wel het juiste vlees heb voor de brisket. ik ga dit stuk van bijna drie kilo toch klaar maken op de brisket manier maar ben gewoon nieuwsgierig.

het complete stuk woog ruim 5kg dus ik heb hem wel even laten halveren (bijna halveren dan ;) )

Het is inderdaad niet hetzelfde stuk.
Bij jouw slager moet je puntborst vragen, en dan ook erbij zeggen dat je de punt van de borst wilt met het vet erop.
Dit is wat ze in de volksmond klapstuk noemen, wel een mooi mager stuk.
Maar ik denk dat je het risico loopt dat het wat droger en stugger wordt.
Wanneer je de mogelijkheid hebt, in ieder geval injecteren en na het roken ook inpakken in folie met een scheutje vocht.

Bert zei:
Het is inderdaad niet hetzelfde stuk.
Bij jouw slager moet je puntborst vragen, en dan ook erbij zeggen dat je de punt van de borst wilt met het vet erop.
Dit is wat ze in de volksmond klapstuk noemen, wel een mooi mager stuk.
Maar ik denk dat je het risico loopt dat het wat droger en stugger wordt.
Wanneer je de mogelijkheid hebt, in ieder geval injecteren en na het roken ook inpakken in folie met een scheutje vocht.

idd wil ik hem injecteren en hij wordt uiteraard ingepakt.....

wordt vervolgd

Terug
Bovenaan Onderaan