Beef en Steak

Brisket need help :)

2dehans

Kooltjesharker
Hoi hoi,
Morgen hele dag voor mijzelf en dacht Brisket time. Mede omdat Sligro deze in de aanbieding had.

Stuk van 3 kilo gehaald en dacht een mooi dik stuk te hebben. Maar dat viel tegen. Was al dermate ingesneden dat 2 helften nog net aan elkaar zaten. Veel vlies en hard vet
Tja goedkoop is duurkoop mss

Nu heb ik 2 stukken. Een ruime kilo iets dikker en een ruime kilo dun. Beiden weinig vet.

Gaat dit nog wat worden. Injecteren leuk maar dat platte prik ik bijna doorheen :(

Andere optie is alles door de mixer en er hamburgers van te maken … maar zou wel leuk zijn als het toch een soort van briket project wordt.

Iemand een idee ?

IMG_0277.jpeg

IMG_0278.jpeg

IMG_0279.jpeg

IMG_0280.jpeg

IMG_0281.jpeg

IMG_0282.jpeg

vraag is feitelijk kan je met deze dunne stukken nog wel een brisketstyle gerecht maken.. of zou dit anders nu beter geschikt zijn voor in de dutch oven als stoofvlees ? ook lekker bij vlaamse friet...

Ik zou richting stoofvlees gaan.
Dat kan bijna niet mis. Is al voor 90% geslaagd.
Als brisket lijkt mij de slagingskans een stuk lager.......

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Ik zou er mee terug gaan morgen!
Wat de prijs ook is, je mag wel iets meer verwachten dan dit.

Thxs… ga zeker een opmerking maken bij de slager daar… ik heb er nu stukken van 3x3 cm van gemaakt en ga er morgen een lekker potje vlaams stoofvlees met vlaamse frieten bij maken met home made mayo… voor 10 euro de kilo is dit dan een prima alternatief.

Brisket idee gaat naar een volgende x.

Thxs voor jullie snelle reactie en goed weekend alvast

Jeetje dat is wel ontzettend vervelend. Vond het ook erg mager, dat wil zeggen weinig vet tussen de spieren. Zou de volgende keer toch echt voor grainfed gaan.

wat frits zegt: dit is sowiso te mager. je hebt het beste succes met een vlees koe.
angus, wagyu of simmenthaler scoren goed. bij voorkeur graan gevoerd.
daarbij is je brikset ook veel te ver getrimd.. 1 cm vet over is zat.
indd lekker in de DO, burgers of worst

Wat Frits zegt +1, ras van het vleesrund is van minder belang, Hollandse vleeskoeien zijn bijvoorbeeld ook veel te mager hiervoor.
Het dieet is veel belangrijker. Grainfed dus (geen Grass fed) en dat zijn veelal Angus runderen.
Je snij/hakblok is ook aan vervanging toe in die kieren gaat alleen maar ongewenst nieuw leven wonen.

Terug
Bovenaan Onderaan