Beef en Steak

briketten bijvullen

Crianza

Sprokkelaar
Ik heb een Weber MTP en gebruik als brandstof eco brasa briketten. Voor het bereiden van bijv. pulled pork moet de bbq 8 uur of meer branden.
Ik merk dat na ca. 4-5 uur op 120 graden de temperatuur zakt en er briketten bijgevuld moeten worden. Kan ik zomaar koude briketten op de nog hete briketten gooien of moet ik eerst het vlees van het rooster halen en wachten tot de nieuwe briketten heet zijn ? Ik denk hierbij ook aan de blauwe/verkeerde rook die van nog te koude briketten afkomt. Anderzijds gebeurt bij de Minion methode eigenlijk hetzelfde. Hete briketten die de koude opstarten. Ik weet het niet.

Gewoon bijvullen en doorgaan.
Heb je bij MTP een kolen ring en divider plate? Als ik die gebruik en de.ring vul met goede, harde houtskool kan ik zeker 12 uur vooruit op 110 / 120 graden...

Verstuurd vanaf mijn SM-F731B met Tapatalk

Ik gebruik inderdaad de kolenring en divider plate. Echter ik brand met eco brasa briketten omdat ik begreep dat briketten beter werken in een kettle als houtskool.

Briketten zijn wat zuiniger en stabieler in temperatuur, maar ik gebruik alleen houtskool. Zeker de harde soorten als quebracho of steeneik gaan lang mee en werken prima in een ketel.

Verstuurd vanaf mijn SM-F731B met Tapatalk

Met briketten van ecobrasa en een snake, red ik gemakkelijk een sessie van 12uur+ op 110-120 constant. De minion gebruik ik eigenlijk altijd voor kortere bereidingen. Een sessietje ribs van 5-6u red ik met de minion prima een toetje erna oid ook nog wel. Daarna zijn de briketjes wel echt klaar :)

Dat ga ik dan zeker proberen. Altijd de minion methode gebruikt voor low en slow. Ben benieuwd wat de snake methode brengt.
Dank !

Dat ga ik dan zeker proberen. Altijd de minion methode gebruikt voor low en slow. Ben benieuwd wat de snake methode brengt.
Dank !

Noskos heeft er eens een duidelijke video over gepost doe er je voordeel mee:cool:

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan