BasBQ
Beef en Steak

Bourgondische kip

 
 
 
 

camiel

Gerijpt
Berichten
2.593
Hallo BBQvrienden,

In het kader van Bourgondisch, deze keer kip met brood en bier. Blijft een supercombi, lekker kluiven vette vingers en heerlijk eten.

Vanmorgen in alle vroegte naar de poelier om de dames uit de vitrine te halen, 3 lekkere chicks.

1 van de kipjes met Blues Hog rub, 1 met Good Shit rub en de laatste met mijn "eigen" Antilliaanse rub die ik ook heb gebruikt bij mijn laatste PP.

Alle 3 super lekker, de Antilliaanse had de meeste kick en was daardoor net de favoriet.

Foto's spreken verder voor zich.


Bourgondische-BCC01.jpg


Bourgondische-BCC02.jpg


Bourgondische-BCC03.jpg


Bourgondische-BCC04.jpg


Bourgondische-BCC05.jpg


Bourgondische-BCC06.jpg


Bourgondische-BCC07.jpg


Bourgondische-BCC08.jpg


Bourgondische-BCC09.jpg


Bourgondische-BCC10.jpg



Gloeiende groet en geniet van het weekend!

Camiel de Barbecueman
 
Hey naamgenoot, ziet er goed uit! Waar heb jij die houders vandaan voor het bierblikje?
Worden die chickies zo 'geglazuurd' door het bier of door de rub? Ziet er echt heel smakelijk uit!
 
Ziet er weer top uit! En die laatste foto heeft nu al mijn stem!  ;)
 
Camillio020 zei:
Hey naamgenoot, ziet er goed uit! Waar heb jij die houders vandaan voor het bierblikje?
Worden die chickies zo 'geglazuurd' door het bier of door de rub? Ziet er echt heel smakelijk uit!

Hee Camillio, houders komen van Vuur en Rook

de glazuur is een eigen gemaakte BBQsaus de kip gesmeerd 15 minuten voor het einde, voor een mooi "glaze" effect
 
Mooie glazuur! Kipje komt net even wat lekkerder uit de Kamado op deze manier!
Wil je delen wat je er op smeert?
 
Hele mooie kipjes! Die laatste foto zegt genoeg! Top
 
Dat ziet er erg smakelijk uit, top idee, zelf nooit aan gedacht om kip zo te bereiden.
 
Mooie run, heerlijke kippetjes en een prachtige foto....
De lat wordt deze maand bourgondisch hoog gelegd!!!!
 
Dat is nou wat je noemt een lekker triootje Camiel!  :D
 
Mooie kippetjes en al even mooie foto's!

Lekker hoor!!  :)
 
richard0501 zei:
Mooie foto's  Camiel, welk onderwerp ga je volgende maand kiezen voor de fotowedstrijd? :D
=))
 
dat zijn hele lekkere kippetjes
 
Terug
Bovenaan Onderaan