BasBQ
Beef en Steak

Boretti carbone vs Landmann dorado

M

Msbox

Gast
Hallo

Ik wil een houtskoolbarbeque aanschaffen en twijfel tussen twee modellen nl

Boretti carbone
Landmann dorado

De Boretti is 100 euro duurder maar is hij dat verschil ook waard?
Verder staan ze beide op wielen, ik wil hem op een stenen tafel plaatsen, is dat mogelijk?

Iemand ervaring met deze barbecues? Evt goede alternatieven?

Groet
Maarten
 
Heb ze even opgezocht, het is een beetje zoek de zeven verschillen ;).

Boretti

carbone.jpg


Landmann:

13-180-0055-0.jpg


Als het dit model is wat je zoekt ga dan voor de goedkoopste.



 
De Makro heeft de boretti voor ?216 met gratis hoes.
 
Als ik gedwongen moet kiezen.... de Landman.
 
Het lijken me wel fijne bbq's en ze zien er goed uit, hopelijk ook een beetje degelijk.
Is jullie mening anders dan?
 
Waarom koop je niet gewoon een Weber OTP57? Die zijn minder duur en gaan gegarandeerd lang mee.
 
Als je het over degelijk hebt koop je een Weber. Marktplaats barst ervan en een beetje TLC en ze zijn weer als nieuw
 
Msbox zei:
Het lijken me wel fijne bbq's en ze zien er goed uit, hopelijk ook een beetje degelijk.
Is jullie mening anders dan?
Niemand hier heeft ze kennelijk dat zegt iets, de meesten hier hebben webers of (vaak wat later) keramische bbqs ala big green egg of primo. Ik zou om te beginnen naar een fijne weber 57 kijken, dat is een fijne alles kunner.
 
Ik heb m van de week bij Walmart zien staan; daar ist weer een ander merk.....

Ik houd zelf niet van Boretti omdat ze zelf geen barbecues fabriceren, ze plakken alleen hun naam erop.
 
Gerard777 zei:
Ik heb m van de week bij Walmart zien staan; daar ist weer een ander merk.....

Ik houd zelf niet van Boretti omdat ze zelf geen barbecues fabriceren, ze plakken alleen hun naam erop.

ik denk dat dit genoeg zegt
 
heb er een van 23 jaar oud dat red een boretti of landman niet denk ik
 
Ik heb iets wat er op lijkt en ik heb de Boretti bij een tuincentrum zien staan.  Als je low&slow wil doen is dit niet echt een goede keuze. Ze zitten vol met kieren en gaten en het plaatstaal is te dun. Temperatuur regelen is dus een drama.

Het ding heeft wel mijn bbq vuur aangestoken. On beter een l&s sessie te kunnen doen heb ik toen een UDS gebouwd een WGA gekocht voor snel en klein en gebruik ik de Landmann alleen nog maar voor high & fast waar ik veel ruimte nodig heb.

Voor hetzelfde geld heb je meer aan een Weber 57.

Succes met de keuze.
 
Hmmm, onbekend maakt onbemind, zo zegt het spreekwoord. En dat lijkt hier toch ook wel het geval.
Zelf in het bezit van de Boretti Carbone durf ik te stellen dat low en slow hiermee juist prima gaat. Regeling van de temperatuur laat zich vergelijken met de S.J. van weber. Bijkomend voordeel bij een high en fast sessie is de verstelbare hoogte van de plaat onder de grill. Is ie perfect? Dat nu ook weer niet. De lift waarmee de plaat omhoog en omlaag gedraait kan worden is erg kwetsbaar!

Tevens een lust voor het oog om te zien! ( nu een jaar in bezit, zomer en winter in gebruik)
 
Ik ben ook in het bezit van een Boretti Carbone heb hem nu een half jaartje en ben er zeer tevreden over heb al een paar keer low en slow bereidingen gedaan oa een hel kip en spareribs.
Voordeel vind ik dat hij lekker breed is en je dus de kolen lekker ver van je vlees kunt leggen.
tevens heeft hij 2 losse roosters, ik haal altijd 1 rooster eruit zodat ik makelijk kolen kan bijvullen.
ook het thermometertje in de deksel is handig, temp is prima te regelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan