Beef en Steak

Boretti Carbone 2.0 kolen branden op

Koenski

Tondelzoeker
Berichten
4
Hoi allemaal,

Net nieuw hier en al 5 sessies op de boretti carbone gehad, ik gebruik ecobrasa briketten en na elke sessie zet ik alle 4 de ventilatieroosters dicht en sluit ik de barrel (niet 100 procent een barrel, maar je begrijpt wat ik bedoel). Ik hoop dan elke keer dat ik er nog wat kan hergebruiken, maar na zelfs korte sessies waar ik maar een klein gerechtje de bbq voor heb gebruikt branden ze toch steeds op en heb ik de volgende dag alleen maar as.

Heb hier al gelezen dat ik een stukje rookhout kan gebruiken om een lektest te doen, het komt inderdaad door de barrel heen (het stuk waar je hem opent en sluit). De Boretti was voor het grootste deel al voorgemonteerd ik heb enkel de poten en tafel moeten monteren. Nu lees ik ook dat er hittebestendig vilt te koop is, maar dit is vnl ter vervanging bij type kamado. Kan ik die ook gebruiken voor mijn carbone en hoe zou ik die dan beste aanbrengen?

Iemand een idee of dezelfde ervaring met de carbone?

Daarnaast vroeg ik me ook af wanneer jullie beslissen om briketten bij te gooien na een eerste start met de brikettenhouder (en hoeveel briketten dan bv al voldoende zijn, wil een beetje spaarzaam omgaan met mijn brandstof).

Grts
Koenski
 
Laatst bewerkt:

Zie de reactie van Bram.
Zou een rolletje vilt bestellen en erop plakken.
Anders een W57 aanschaffen.
 
Mijn offset smoker is een modelletje van de intratuin, geen technisch hoogstandje dus. Zo lek als een mandje 😁 het eerste wat ik toen heb gedaan is inderdaad van dat vilt gekocht om hem mee af te dichten. Was nog steeds niet 100% maar in ieder geval al een heel stuk beter
 
Terug
Bovenaan Onderaan