Beef en Steak

Boneless ribroast koud serveren

meinonA

Stoker
Hallo allemaal,

Ik wil mn vriezer leegmaken.
Er ligt nog een supermarkt kwaliteit boneless ribroast.

Er zit best wel wat vet aan waardoor ik denk dat dit een ideaal stuk zou zijn om te grillen. Aan de andere kant vind ik gerookt rundvlees ook best lekker.
Hoe zouden jullie dit stuk klaarmaken in gedachten houdend dat ik er waarschijnlijk snack hapjes of dunne plakken voor op een broodje bij het ontbijt ervan ga maken?

Alvast bedankt voor jullie ideeën hierin.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Slow smoked en Reverse sear.

Gewoon lekker bereiden tot 52°C in de kern en dan laten afkoelen (zie er maar af te blijven) en dan mooie dunne plakjes snijden en met wat rucola en een mierikswortelmayo op een mooie dikke plak waldkornbrood... zoiets?

Dat klinkt inderdaad zoals ik bedoel.
Ben benieuwd of er nog andere ideeën zijn, maar dat is inderdaad een goeie.

Ik heb een klein smokertje waar ik het ideaal in kan roken. Helaas haal ik niet de temperatuur voor een goeie sear. Stel dat ik hem ga roken tot vlak onder de 49 graden ongeveer en m dan laat afkoelen, is het dan beter om hem toch op bijvoorbeeld een weber te grillen of zou dat evt in een gietijzeren pan op een fornuis net zo goed zijn?

Heb je toevallig nog ideeën in combinatie met koud roken?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Laatst bewerkt:
Tja, hoe je die korst maakt is je eigen voorkeur natuurlijk, maar ik zou dat wel doen hoor! Ik heb zelf wel eens rosbief gerookt tot zalig maar zonder korst is het gek eten vind ik. Hard grillen op die Weber klinkt zalig. Hoe laat wil je dat ik kom proeven?

Terug
Bovenaan Onderaan