Beef en Steak

Bollen en Barbecue

Gerard777

Gemarineerd
Ik mag graag zelf olliebollen bakken, dat vind ik leuk, dus als je dan toch buiten staat kun je net zo goed de barbecue aansteken. Er lag geen pulled pork meer in de vriezer en we kregen gasten die graag spareribs wilden. Dus heb ik op tijd een procureurtje uit de vriezer gehaald en twee dagen later de spareribs.

IMAG0138.jpg

Gezien de regen (en kou) besloot ik de tent maar eens op te bouwen

IMAG0141.jpg

Na loting bleek de kamadojoe de procureur te mogen doen en de outdoorchef de spareribs.

Ik had ook alles in huis voor MOINKballs, dus ach waarom ook niet....

p_1325330276.jpg

Intussen was Harm, ook lid van dit genootschap en beter bekend als HHR, ook naar buiten getrokken en ging aan de slag met zijn rollade en beenhammetje

IMAG0144.jpg

Intussen gingen de oliebollen in het vet en dat ging als vanouds...

p_1325334305.jpg

spareribs volgens het "awardwinning" recept van Frits in het ribrek en met behulp van de grillexpander de MOINKs er bovenop.

IMAG0147.jpg

Het resultaat:

IMAG0149.jpg

IMAG0148.jpg

en de procureur

IMAG0150.jpg

De procureur heb ik rond middernacht gepulled, maar zat eigenlijk al helemaal vol van de oliebollen, spareribs, MOINKS en andere vette meuk. Ik heb nieuwjaarsdag wel een paar broodjes op. Ik heb m dik gerubbed met southern-succor, edoch ik heb zeer minimaal rookhout en een iets hogere temperatuur (120 C) aangehouden, bij wijze van try-out. Conclusie: A. rook is voor mij onmisbaar bij PP, dus volgende keer weer gewoon "smoke over Zeewolde" en B. volgende keer gewoon weer op 100-107 graden. Deze batch gaat de vriezer in en gaat gebruikt worden voor PP-loempia's :)

Mooi werk Gerard, wel gezelig twee party tenten naast elkaar.

Ben zelf een beetje bang dat een vuurpijl mijn party tent in de fik steekt ;)

Best blits trouwens zo'n ProBBQ friteuse ;).

Dat ziet goed uit allemaal zo! Heerlijk die tentjes om je droog te houden. Merkte je verschil tussen de PP nu je het op een andere temperatuur had gedaan?

Ja, daar zitten favorieten tussen die het altijd goed doen!

He he op mien klumpies. 8)

Eerlijk is eerlijk het ziet er heerlijk uit mooi gedaan

@Frits de ProBBQ friteuse is echt een topper ;) maar zal voorlopig nog niet te koop zijn. Wel kun je eenvoudig je oude ombouwen mbv een magneetje. Ik heb vistaprint onlangs ook ontdekt ;)

@noskos hij lijkt minder vet en dat vind ik wel een nadeel...

dat moet helemaal gezellig zijn geweest

DSC00935p.jpg

De jong dame is mijn echtgenote.
In het rode rondje is net Gerard te zien. (hij wou niet op de foto ;) )

Sorry is niet de scherpste foto. :-[ Moest snel, want het regende.

wel gezellig, samen met je buurman bbq-en

Is het ook. ;D

Terug
Bovenaan Onderaan