BasBQ
Beef en Steak

Black Ranch Coal lunch hamburgertje!

 
 

groundhog667

Stoker
Berichten
406
Heee allemaal,

al weer heel lang geleden dat we de Q hebben gebruikt maar we are back in business!
Vandaag aan de slag met mijn nieuwe zak Black Ranch Charcoal terwijl ik normaal eigenlijk altijd briketten gebruik op mijn Weber OTO 47.


Charcoal in de starter, al heb ik geen idee wat ik aan het doen ben. Sodeju wat een brokken:


Dat brandt dan nu de burgertjes maken.
Allereerst gebruik ik mijn ultra geheime recept....dat wil dus eigenlijk zeggen keukenkastje open en wat in mijn handen komt doen we erbij :)

(het was iets van Chilipoeder, zout, peper, paprikapoeder, uipoeder, knoflook, provenciaalse kruiden en toen ik aan het kneden was zag ik een basilicum plantje dus ook maar wat erbij gedaan... oh en gehakt heb ik er ook maar bij gedaan)

Direct maar gebruik gemaakt van mijn nieuwe JodenkoekenDekselHamburgerPers met als resultaat:


Nog maar eens naar mijn BRC gaan kijken en die was al mooi grijs aan de zijkanten en gloeiend heet dus hop in de Q:


.... en toen viel het tegen. Totaal geen warmte kwam er van af. Nog een half uurtje laten gaan maar weinig resultaat. Ongeer 15 a 20 minuten in de snelstarter, en zo'n 45 minuten in de Q en de 3-mississippi test  :D was geen enkel probleem. Helemaal aan de zijkant van de Q, tegen de rand merkte ik dat ie wel gloeiend heet was. Flink gaan blazen totdat de vlammen eraf kwamen en toen dat eenmaal ging toen was ie aardig op temperatuur.

Toen konden we eindelijk lekker gaan bakken. Burgertje, pannetje (oh ja ik had ook al een nieuw pannetje gehaald) voor de uitjes en de champignon. Broodje erbij:


en het resultaat:


Heerlijk.

Conclusie:
Black Ranch Charcoal en ik zijn nog geen vrienden maar wat niet is kan nog komen  B-)
Wat me, na een tijdje, opviel bij het aansteken van de kolen: nauwelijks rook. De rook die ervan af kwam was wit, beter als die zwarte 'kwalm' van de boerenbond briketten. Verder kwam er een hele aangename geur vanaf. erg lekker.
Uiteindelijk toch een heerlijke burger gehad en een lekkere sessie. Daar gaat het toch om?

Vanavond eens kijken of we wat Shoarma kunnen wokken. Ik heb die wok al 10 jaar en nog nooit gebruikt...
 
Ziet er heerlijk uit!
 
One to go please.

Dat verhaal van een niet gebruikte wok komt me heel bekend voor.
 
Wok..wok... volgens mij ligt die hier ook nog ergens in de schuur ;)
 
Mike + 1 !!
 
Terug
Bovenaan Onderaan