BasBQ
Beef en Steak

Black angus Cote de Boeuf

Cakr

Sprokkelaar
Berichten
31
Hallo allemaal,

Sindskort ben ik onwijs fan geworden van bbquality.nl . Ze hebben echt iedere dag mooie aanbiedingen. Zo kwam ik deze Cote de boeuf tegen op hun website met 30% korting. Ik dacht die moet ik uitproberen en zodoende een grote jongen besteld van maar liefst een kilo. De Cote de boeuf kwam bevroren binnen en heb ik een dag laten ontdooien in de koelkast.

Vandaag heb ik de cote de boeuf gerubt met noskos the steak kruiden en heb ik laten intrekken. Ik heb vervolgens de steak voor 2,5 uur in de koelkast gelegd.

Vervolgens was het tijd om mijn Bastard aan te steken. Ik heb de Cote de boeuf op 120 graden indirect laten doorgaren tot een kern van 47 graden. Wel met een blokje eikenhout.

IMG_0128.jpeg


Vervolgens heb ik de steak er uit gehaald en een kwartier laten rusten. Ondertussen de gietijzeren rooster geplaatst en de temperatuur verhoogd naar 250 graden. Vervolgens de Cote de boeuf afgegrild tot 55 graden kern.

IMG_0129.jpeg


Nadat de Cote de boeuf op temperatuur was, heb ik deze jongen een kwartier laten rusten en daarna was het tijd om het vlees aan te snijden. Ik had een dag vantevoren een lekkere chimichuri gemaakt. Het vlees vervolgens bestrooid met de lekkere chimichuri. Man man man wat was dit vlees toch lekker van smaak. Het vlees smelt weg op je tong. Als ik de volgende keer weer een aanbieding tegenkom, gaat hij zeker opnieuw besteld worden. Hierbij nog een foto van het eindresultaat.

IMG_0130.jpeg
 
Mooie garing, zo houd ik er ook van!
 
Terug
Bovenaan Onderaan