BasBQ
Beef en Steak

Black Anges Bavette met geroosterde asperges en puree van zoete aardappel

 
 
 

Smokingwood

Pitmaster
Berichten
742
Gisteren weer eens lekker uitgepakt. Bavette gemarineerd met olijfolie, sojasaus, balsamico azijn, rozemarijn, knoflook, ui en tijm. Daarna direct op de bbq.

Asperges geschild, ingesmeerd met olijfolie en direct gegrild terwijl de Bavette lag te rusten.

Binnen zoete aardappels gekookt, gepureerd met kookroom, roomboter en wat honing. Oh, ja en een beetje tijm erbij.

Een geslaagd maal, bijna volledig van de bbq…

1FF04F91-2222-4122-A17E-270065721853.jpeg


B8D711D2-FB3A-482D-B68B-9BF43F1A8F70.jpeg


08ADB0C3-C413-4427-9BFD-7215D9993309.jpeg
 
Lekker zeg, de eerste asperges die ik dit jaar van de barbecue zie. 😋😋
 
Waren die asperges lekker?
Heb ze ooit ook een keer gebakken, zonder eerst voor te koken, en die waren toen verschrikkelijk taai.
 
Waren die asperges lekker?
Heb ze ooit ook een keer gebakken, zonder eerst voor te koken, en die waren toen verschrikkelijk taai.
Ja hoor, ff aangrillen en dan terug naar indirect om zacht te laten worden. Gaat prima.
 
Dat ziet er smakelijk uit zeg. Wat was zon beetje de gaartijd van de asperges en welke temp hield je aan….
 
Dat ziet er smakelijk uit zeg. Wat was zon beetje de gaartijd van de asperges en welke temp hield je aan….
Ik heb ze direct boven het houtskool gegrild, maar wel met extra ruimte door gebruik te maken van mijn opzetring van de rotisserie. Als ze er mooi uit zien leg ik ze terug naar indirect en doe ik het deksel dicht en temper ik de temperatuur naar 160 graden ongeveer. Tot ze zacht zijn duurt ongeveer een minuut of 20. Erg lekker doordat je geen smaak verliest door te koken.
 
Ziet er lekker en smakelijk uit. Asperges moet ik ook nog een keer proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan