BasBQ
Beef en Steak

Birthday unboxing (Gozney Roccbox)

 
 

Kyrti

Pitmaster
Berichten
514
Een tijdje geleden vroeg mijn vrouw wat ik voor mijn verjaardag wilde. Ik had geen idee. Toen zei ze: "Zou je niet zo'n pizzaoven willen?" Wij zijn dol op pizza's, maar zelf pizza's maken had ik nog nooit echt geprobeerd. Mijn eerdere ervaringen met deeg waren namelijk niet bepaald succesvol. Toch besloot ik het te proberen om te zien of het iets voor mij was.

Drie weken en ongeveer twintig pizza's later was het duidelijk: ik had de smaak te pakken! Het bakken in onze gewone keukenoven was echter niet ideaal, dus moest die pizzaoven er komen.

En nu, vandaag, is mijn cadeau eindelijk binnen: een olijfgroene Gozney Roccbox (dank je wel, schat!).


WhatsApp Image 2024-07-17 at 13.25.57 (1).jpeg

WhatsApp Image 2024-07-17 at 13.25.57 (2).jpeg
WhatsApp Image 2024-07-17 at 13.25.57 (3).jpeg


De verpakking. Alles lijkt goed stevig ingepakt. Als je de doos opendoet zie je gelijk de inbegrepen boekjes, pizza peel en flesopener. Pizza Peel voelt fantastisch aan; lichtgewicht maar wel stevig.

WhatsApp Image 2024-07-17 at 13.25.57 (4).jpeg
Piepschuim omhoog getild en daar was ie dan! De Roccbox en de bijbehorende gasbrander. Om de Roccbox zelf zit een stevig klitteband draagsysteem. Dit kan je dus gebruiken om het optillen makkelijker te maken.

WhatsApp Image 2024-07-17 at 13.25.57 (5).jpeg
WhatsApp Image 2024-07-17 at 13.25.57 (6).jpeg
WhatsApp Image 2024-07-17 at 13.44.46.jpeg

De gasbrander kan je in de onderkant draaien doormiddel van de 3 uitstekende pootjes. Super simpel en makkelijk weer los te maken voor opslag.
Uiteindelijk kan ik ook nog een hout brand module kopen, die gaat er dan op dezelfde manier in.

WhatsApp Image 2024-07-17 at 13.25.57 (7).jpeg
WhatsApp Image 2024-07-17 at 13.25.57 (8).jpeg

Om de Roccbox zelf zit een siliconen jasje. Dat zou ervoor zorgen dat je niet gelijk vastgesmolten zit als je 'm aanraakt terwijl je aan het koken bent. Aan alle kanten lijkt een goed dikke laag isolatie te zitten. Aan de linkerkant zit een thermometer. Deze meet niet de interne temperatuur van de oven, maar zit in een gat aan de zijkant van de steen gestoken, dus echt de steentemperatuur.

Bouwkwaliteit is volgens mij supergoed. Alles voelt stevig aan. De oven zelf is lekker zwaar.

Ik kan niet wachten om er mee aan de slag te gaan!
Alvast super blij mee in ieder geval!

🍕
 
WOW- ziet er netjes uit!!
Wat is de "binnen maat" ?
 
Dat ziet er een degelijk toestel uit.
Koop je nog wel een infrarood temperatuur meter (ooni heeft een zeer goede) kost niet teveel en dan weet je perfect de steen temperatuur.
 
Dat ziet er een degelijk toestel uit.
Koop je nog wel een infrarood temperatuur meter (ooni heeft een zeer goede) kost niet teveel en dan weet je perfect de steen temperatuur.
Staat op de wishlist inderdaad
 
Wat was jouw reden deze te kopen en bijvoorbeeld niet de Ooni?
 
  • Leuk
Waarderingen: A3N
Een tijdje geleden vroeg mijn vrouw wat ik voor mijn verjaardag wilde. Ik had geen idee. Toen zei ze: "Zou je niet zo'n pizzaoven willen?" Wij zijn dol op pizza's, maar zelf pizza's maken had ik nog nooit echt geprobeerd. Mijn eerdere ervaringen met deeg waren namelijk niet bepaald succesvol. Toch besloot ik het te proberen om te zien of het iets voor mij was.

Drie weken en ongeveer twintig pizza's later was het duidelijk: ik had de smaak te pakken! Het bakken in onze gewone keukenoven was echter niet ideaal, dus moest die pizzaoven er komen.

En nu, vandaag, is mijn cadeau eindelijk binnen: een olijfgroene Gozney Roccbox (dank je wel, schat!).


Bekijk bijlage 67598
Bekijk bijlage 67597Bekijk bijlage 67596

De verpakking. Alles lijkt goed stevig ingepakt. Als je de doos opendoet zie je gelijk de inbegrepen boekjes, pizza peel en flesopener. Pizza Peel voelt fantastisch aan; lichtgewicht maar wel stevig.

Bekijk bijlage 67595Piepschuim omhoog getild en daar was ie dan! De Roccbox en de bijbehorende gasbrander. Om de Roccbox zelf zit een stevig klitteband draagsysteem. Dit kan je dus gebruiken om het optillen makkelijker te maken.

Bekijk bijlage 67594Bekijk bijlage 67593Bekijk bijlage 67590
De gasbrander kan je in de onderkant draaien doormiddel van de 3 uitstekende pootjes. Super simpel en makkelijk weer los te maken voor opslag.
Uiteindelijk kan ik ook nog een hout brand module kopen, die gaat er dan op dezelfde manier in.

Bekijk bijlage 67592Bekijk bijlage 67591
Om de Roccbox zelf zit een siliconen jasje. Dat zou ervoor zorgen dat je niet gelijk vastgesmolten zit als je 'm aanraakt terwijl je aan het koken bent. Aan alle kanten lijkt een goed dikke laag isolatie te zitten. Aan de linkerkant zit een thermometer. Deze meet niet de interne temperatuur van de oven, maar zit in een gat aan de zijkant van de steen gestoken, dus echt de steentemperatuur.

Bouwkwaliteit is volgens mij supergoed. Alles voelt stevig aan. De oven zelf is lekker zwaar.

Ik kan niet wachten om er mee aan de slag te gaan!
Alvast super blij mee in ieder geval!

🍕
Mooi ding zeg ! Veel plezier ermee.
 
Wat was jouw reden deze te kopen en bijvoorbeeld niet de Ooni?
Reviews. Ik heb behoorlijk wat filmpjes bekeken en iedere keer kwam deze er heel goed uit. Specs zijn ook "beter" dan vergelijkbare ovens. (steendikte, isolatie dikte, etc). De schep die erbij gelevert word vond ik er ook heel nice uitzien.
Daarnaast wilde ik een gasser die ik eventueel later kon uitbreiden naar hout. Bij de Ooni Karu is het andersom; het is standaard een houtoven die je kan uitbreiden naar gas. Gas maakt toch de drempel om ff een pizza te gaan maken iets lager, en wat veel reviews ook aankaartte is het toch wel een hoop werk om bij deze kleinere ovens een houtvuur gaande te houden terwijl je ook nog pizza's probeert te maken.

Gozney verkoopt nog niet echt in Nederland, ik geloof dat hij enkel te bestellen is via Amazon. Mijn vrouw heeft hem via een duitse Grillstore gekocht die op dat moment een deal had lopen.

Hun andere ovens zijn ook vet nice!
 
Laatst bewerkt:

Gisteren met voorgemaakte deegballen van de AH pizza gemaakt als maiden voyage. De bezorging was enigszins onverwacht en deze had ik nog in de vriezer. Pizza was iets te dicht bij de brander gekomen en verbrand. Vandaag voor lunch nog een pizza'tje gemaakt met deeg dat ik gisteren heb voorbereid, deze was perfect 🍕

Deeg gaat voorlopig nog wel iets blijven waar ik echt op moet oefenen!
 
Laatst bewerkt:
JA ziet er goed uit. Benieuwd hoe je er mee werkt.
 
Ziet er prima uit, ook veel assesoires beschikbaar zag ik. :D
 
Wat een leuke nieuwe aanwinst heb je Kyrti!
Ik zelf ben nog altijd aan twijfelen tussen de Ooni Koda 16 gas ( deze is nu in de aanbieding bij de Hornbach ) en deze Gozney Roccbox wat jij hebt. Maar hoe meer ik de revieuws lees over de Gozney Roccbox hoe interessanter deze wordt. Leuk om te lezen dat je er zo tevreden over bent! dat zet mij weer een stapje korter bij de aankoop van een Gozney Roccbox 🤗
 
Nice. ben zelf sinds 1,5 week de gelukkige eigenaar van een Gozney ARC xl. Na een flinke tijd een ooni pro in mijn bezit te hebben gehad, besloten om een gasgestookte oven aan te schaffen (makkelijker met stoken / niet elke 2 minuten naar de oven om brandstof toe te voegen) . Enig speurwerk bracht mij bij Gozney, idd in nederland niet te krijgen, dus enkele mailtjes naar Duitsland om te zien of ze daar nog te koop waren. Bij een zeer vriendelijke duitser een oven besteld en zelf opgehaald. De oven zat perfect ingepakt, zelf hier straalde de kwaliteit vanaf.
Eerste pizza's al gemaakt en mezelf een schouderklopje gegeven over de keus die gemaakt is.
Ik ben benieuwd of er een Nederlandse winkel komt die Gozney in zijn assortiment op gaat nemen.
Op de site van gozney staan hele leuke pizza recepten en ook grill recepten.
 
Nice. ben zelf sinds 1,5 week de gelukkige eigenaar van een Gozney ARC xl. Na een flinke tijd een ooni pro in mijn bezit te hebben gehad, besloten om een gasgestookte oven aan te schaffen (makkelijker met stoken / niet elke 2 minuten naar de oven om brandstof toe te voegen) . Enig speurwerk bracht mij bij Gozney, idd in nederland niet te krijgen, dus enkele mailtjes naar Duitsland om te zien of ze daar nog te koop waren. Bij een zeer vriendelijke duitser een oven besteld en zelf opgehaald. De oven zat perfect ingepakt, zelf hier straalde de kwaliteit vanaf.
Eerste pizza's al gemaakt en mezelf een schouderklopje gegeven over de keus die gemaakt is.
Ik ben benieuwd of er een Nederlandse winkel komt die Gozney in zijn assortiment op gaat nemen.
Op de site van gozney staan hele leuke pizza recepten en ook grill recepten.

Cool! Die ARC XL (en die Dome al helemaal) zien er echt heel gaaf uit, maar zijn mij nog net een treetje te ver als beginnend pizza bakker.
Ik zie graag ook van jou een first impressions draadje oid, of gewoon een paar foto's. :D
 
Sowieso van jullie beiden verwacht ik uitgebreide verslagen.
Toch voor ons een "nieuwe speler".....(y)
 
Cool! Die ARC XL (en die Dome al helemaal) zien er echt heel gaaf uit, maar zijn mij nog net een treetje te ver als beginnend pizza bakker.
Ik zie graag ook van jou een first impressions draadje oid, of gewoon een paar foto's. :D

Cool! Die ARC XL (en die Dome al helemaal) zien er echt heel gaaf uit, maar zijn mij nog net een treetje te ver als beginnend pizza bakker.
Ik zie graag ook van jou een first impressions draadje oid, of gewoon een paar foto's. :D
1722627323116.jpeg

1722627369972.jpeg

1722627397842.jpeg
 
Gave oven, veel plezier met bakken en oefening baart kunst dus met dat deeg komt het vast goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan