Beef en Steak

Bijgerechten tijdens Low & Slow

BjornS

Tondelzoeker
Berichten
18
Goedenavond lui!

Momenteel heb ik 1 Kamado, en zit ik soms in gevecht met bijgerechten en de gewenste temperatuur deze te bereiden.. Ik ben benieuwd of jullie mij kunnen voorzien van recepten, tips en/of tricks van de lekkerste bijgerechten tijdens bijvoorbeeld een low & slow sessie.

Zelf had ik in gedachten om aardappel te poffen, alleen dan de aardappel in folie tussen de kolen te leggen. Dit had ik eerder gelezen, en ga ik eerdaags uitproberen.

Ik ben erg benieuwd waar jullie van houden, en of mijn inspiratie omhoog gezwiept kan worden!
 
Low en slow is vrij breed. Op welke temperaturen werk je?

Er zijn redelijk wat groentes die jenin de oven op 140 tot 160 graden kint bereiden. Deze kun je ook in de kamado maken.

Als je op dit soort temperaturen werkt kun je ook plate setter aan ene kant down voor de low en slow en de andere kant rooster boven de kolen. Wat groentes grillen zoals een champignon spies of een bruchetta maken is Dan zeker mogelijk.
 
Aardappel kan prima. Je kunt ze ook op je deflector plate leggen. Houd rekening met iets langere bereidingstijd. Je kunt ook nadat je low and slow sessie klaar is nog even de kamado intussentijd opstoken en ( zoals hierboven vernoemd ) groente grillen of bijv gevulde champignons, maiskolven etc etc grillen. Meestal is dat toch redelijk snel klaar in de tijd dat je vlees rust.
 
Terug
Bovenaan Onderaan