BasBQ
Beef en Steak

Big green egg tafel maken afmetingen?

 

Klaske68

Vuurmaker
Berichten
91
Hallo allemaal wie O wie heeft er hier de juiste afmetingen voor mij om een tafel voor de BGE Large te maken? Het gaat niet zozeer om de tafel want die heb ik al een RVS werktafel van 160 cm breed en 70 cm diep en 90 cm hoog het gaat juist om de juiste doorsnee van het te maken gat waar die in komt te staan en de hoogte vanaf het blad gemeten/werktafel waar dan de onderkant van het geheel op komt te staan zonder tegels daartussen want volgens mij kan hij wel gewoon op een rvs plaat komen te staan. Ik wil hem dus niet helemaal vlak laten verzinken in het blad waardoor er voor het scharnier ook nog een uitsparing moet komen hij moet dus wel in zijn geheel open kunnen zonder dat het scharnier het werkblad raakt.
Hoop dat jullie mij hiermee op weg kunnen helpen en natuurlijk aan de juiste maten. Alvast bedankt Klaske
 
Dit is onze tafel voor ons large egg.
Diameter van het gat is 54cm.



28tcnz6.jpg
 
hoi  ik heb een tekening met de technische specificaties heb ze alleen niet bij de hand  ,ik kan ze je maandag avond doormailen 
 
Het lijkt mij niet verstandig om het ei direct op het RVS te zetten zonder een voet ertussen want de bodem kan erg heet worden.

Ik heb de volgende tekening gebruikt als basis voor mijn tafel, eigenlijk alleen de diameter van het gat en de hoogte van de tafel.

http://www.biggreenegg.com/wp-content/uploads/2011/11/BGE-TP-LARGE.pdf

Als je er niks onder wil hebben kan je ook de deksel open zetten en dan meten vanaf de bodem tot de onderkant van het scharnier, dan weet je ook welke je nodig hebt.
 
Fastforward zei:
Het lijkt mij niet verstandig om het ei direct op het RVS te zetten zonder een voet ertussen want de bodem kan erg heet worden.

Ik heb de volgende tekening gebruikt als basis voor mijn tafel, eigenlijk alleen de diameter van het gat en de hoogte van de tafel.

http://www.biggreenegg.com/wp-content/uploads/2011/11/BGE-TP-LARGE.pdf

Als je er niks onder wil hebben kan je ook de deksel open zetten en dan meten vanaf de bodem tot de onderkant van het scharnier, dan weet je ook welke je nodig hebt.

Heel mooi ook bedankt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan