BasBQ
Beef en Steak

Big Bob Gibson's Kipfilet met Witte Saus

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.890
Al een hele tijd niet gemaakt, de kipfilet uit het boek van Big Bob Gibson. Was weer erg lekker zeker met dubbel gepofte aardappels erbij!

Kippetjes in de pekeloplossing.
bbgchxbreast-1.jpg


Na het pekelbad zijn ze een beetje verkleurd, dat is normaal.
bbgchxbreast-2.jpg


De aardappels klaar om voor de tweede keer de oven in te gaan.
bbgchxbreast-3.jpg


In totaal een minuut of 10 boven direct vuur, niet te gek heet trouwens.
bbgchxbreast-4.jpg


En het geheel op het bord. De kip gaat zo van de barbecue af in een witte barbecuesaus. Dit is typisch voor Alabama, de enige plek in de VS waar ze een witte saus hebben, de saus is op mayonaise basis met azijn en geeft de kip een fris zuurtje, lekker!
bbgchxbreast-5.jpg
 
ziet er heerlijk uit Dennis, maar ehh aardappels uit de 0ven?
 
Ja, de aardappels moeten bij elkaar ruim een uur en drie kwartier en dat op 225?C, mijn kip moet op rond de 150-175?C, dus dan moeten er twee barbecues aan of ik moet iets warm gaan houden tot de barbecue weer op de juiste temperatuur is en ik heb daar geen zin in ;)
 
noskos zei:
Ja, de aardappels moeten bij elkaar ruim een uur en drie kwartier en dat op 225?C, mijn kip moet op rond de 150-175?C, dus dan moeten er twee barbecues aan of ik moet iets warm gaan houden tot de barbecue weer op de juiste temperatuur is en ik heb daar geen zin in ;)

is wel wat voor te zeggen ja, is soms lastig te combineren he
 
Is dit het recept wat je toen in Delft op WGAdag had gemaakt met vleugeltjes? Dat was jammie, weet ik nog.
 
Die vleugeltjes had ik toen met Plowboys en de White Sauce, Domi.
 
Prachtige grillmarks hoor, en je lijkt ze inderdaad echt ondergedompeld te hebben in de witte saus.
Kun je dan nog wat met de rest van de saus?
 
Ik heb het gewoon weggegooid, maar het is gare kip die er in gaat dus heel veel kwaad zal het niet kunnen als je het nog een dag of 4 in de koelkast zou bewaren voor iets anders. Ik heb dit keer trouwens een halve hoeveelheid saus gemaakt, was meer dan voldoende voor 3 filetjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan