BasBQ
Beef en Steak

BGE

 
 
 
 

Big-T

Gemarineerd
Berichten
2.093
Vandaag bezoekje gebracht aan de winkel van Ralph de Kok (BBQ paleis in Cuijk). Leuke vent! Hij gaf aan dat de BGE's per maart ongeveer 8% duurder worden en dat veel dealers ivm slechte service ermee gaan stoppen.

Winkel was erg leuk. Veel leuke gadgets en zeer gastvrij! gaan we nog eens naar toe.

Oh ja. Voor de rest 2 Dizzy Pigs rubs meegenomen en Hickory & Pecan Chunks voor de WSM.

Van vrouwlief mocht ik geen BGE meenemen, de prijsverhoging was voor haar geen drempel :p
 
Bij Ralph is het altijd fijn winkelen, had hij buiten de barbecue aan?
 
zozo, jij hebt vandaag nogal wat kilometertjes gereden als je zowel in Cuijk als ook in de Amerikaanse winkel in Antwerpen was  :)
wel lekker zo voor de hobby op sjouw!  ;)
 
RedFox zei:
zozo, jij hebt vandaag nogal wat kilometertjes gereden als je zowel in Cuijk als ook in de Amerikaanse winkel in Antwerpen was  :)
wel lekker zo voor de hobby op sjouw!  ;)

Breda - Schijndel - Cuijk - Antwerpen - Breda was de route van vandaag :p vanochtend om 10 uur vertrokken, nu uurtje thuis
 
Ik wil eind maart naar Cuyck, dan is ie ook door de week open, ik heb er nu al zin in!
 
Hele leuke winkel. Heb daar mijn Bradley smoker gekocht. Ernaast zit ook een Poolse winkel waar ze heerlijke Poolse worsten verkopen super voor op de bbq.
 
Big-T zei:
Hij gaf aan dat de BGE's per maart ongeveer 8% duurder worden en dat veel dealers ivm slechte service ermee gaan stoppen.

Wie levert de slechte service? De winkels die stoppen of BGE?
 
Gerard777 zei:
Big-T zei:
Hij gaf aan dat de BGE's per maart ongeveer 8% duurder worden en dat veel dealers ivm slechte service ermee gaan stoppen.

Wie levert de slechte service? De winkels die stoppen of BGE?

Een aantal dealers moeten verplicht stoppen van BGE. Tenminste dat geeft Ralph aan. Don't shoot the messenger ;)
 
Dat klopt ook met mijn info :)

zoals je het geschreven had zou je ook kunnen concluderen dat BGE slechte service levert en dat daarom de winkeliers met BGE stoppen. ;) dus dacht ff checken :p

Het geval is inderdaad andersom en BGE houdt de dealers op het moment weer even tegen het licht omdat er een hoop "dozenschuivers" bezig zijn. in sommige gevallen zijn er zelfs dealers die leveren aan derden; oftewel die leveren aan zij die door BGE niet in aanmerking komen voor een dealerschap. Check dus altijd je dealer op de site van de Biggreenegg, als ie er niet op staat is ie geen echte dealer.
 
ik vind het prima dat deze screening wordt gehouden...het is geen pakje boter wat je aanschaft...
 
Ik heb mijn eitje bij ??n van de beste dealers van Nederland vandaan ;)
 
en nog voor de mega prijsverhoging van gemiddeld 8%
 
noskos zei:
Ik heb mijn eitje bij ??n van de beste dealers van Nederland vandaan ;)
Toch niet bij die Gerard uit Zeewolde? Die ook op zondag gewoon even een Ei je tuin in rijdt , want toch in de buurt? En je heel geduldig aan de telefoon te woord staat, als je door dat ding zit te gillen " dat je het zo spannend vind"
Ja, die ken ik wel, topper is het.
 
Gerard, Gerard, ja dat zou best wel eens kunnen dat hij zo heet ;)
 
is dat niet die jongen die ook een bbq team is begonnen recentelijk?
 
:)
 
Gerard777 zei:
Dat klopt ook met mijn info :)

zoals je het geschreven had zou je ook kunnen concluderen dat BGE slechte service levert en dat daarom de winkeliers met BGE stoppen. ;) dus dacht ff checken :p

Het geval is inderdaad andersom en BGE houdt de dealers op het moment weer even tegen het licht omdat er een hoop "dozenschuivers" bezig zijn. in sommige gevallen zijn er zelfs dealers die leveren aan derden; oftewel die leveren aan zij die door BGE niet in aanmerking komen voor een dealerschap. Check dus altijd je dealer op de site van de Biggreenegg, als ie er niet op staat is ie geen echte dealer.

Hier in Den Haag is onze "dealer" DOK, volgens de BGE site "Premium Dealer". Nou, als je het over dozenschuivers hebt.. Volgens mij stoppen ze er ook mee en dat is maar goed ook. Misschien kan dat label "Premium Dealer" wel naar jou Gerard ;)
 
Gisteren de nieuwe prijslijst van Big Green Egg ontvangen. Er staan een hoop leuke nieuwe dingen op zoals een BGE messenset, aluminium tafel en aluminium kookeiland (niet goedkoop overigens), een eggnest waar je egg in kan zetten als je een tafel bouwt (of op de grond wilt zetten) ipv een tegel onder je egg, platesetter mini en verlaagde fire ring voor de mini.

De eggs zijn vernieuwd waarbij het vilt nu standaard high heat is en de fire ring uitsparingen heeft waar de platesetter precies in past. De prijzen zijn inderdaad omhoog gegaan, het een meer dan het ander. Om een voorbeeld te geven: een Big Green Egg Large compleet is van 1660,50 euro naar 1769,- gegaan. Dit heeft te maken met de jaarlijkse indexatie, de BTW verhoging, die afgelopen jaar heeft plaatsgevonden maar tot op heden zijn de prijzen gelijk gebleven waardoor de BTW verhoging voor rekening van de dealer kwam (maar dat zal jullie een worst wezen natuurlijk :p) en de aanpassingen aan de egg mbt vilt.
 
Gerard777 zei:
Gisteren de nieuwe prijslijst van Big Green Egg ontvangen. Er staan een hoop leuke nieuwe dingen op zoals een BGE messenset, aluminium tafel en aluminium kookeiland (niet goedkoop overigens), een eggnest waar je egg in kan zetten als je een tafel bouwt (of op de grond wilt zetten) ipv een tegel onder je egg, platesetter mini en verlaagde fire ring voor de mini.

De eggs zijn vernieuwd waarbij het vilt nu standaard high heat is en de fire ring uitsparingen heeft waar de platesetter precies in past. De prijzen zijn inderdaad omhoog gegaan, het een meer dan het ander. Om een voorbeeld te geven: een Big Green Egg Large compleet is van 1660,50 euro naar 1769,- gegaan. Dit heeft te maken met de jaarlijkse indexatie, de BTW verhoging, die afgelopen jaar heeft plaatsgevonden maar tot op heden zijn de prijzen gelijk gebleven waardoor de BTW verhoging voor rekening van de dealer kwam (maar dat zal jullie een worst wezen natuurlijk :p) en de aanpassingen aan de egg mbt vilt.
Wanneer worden die nieuwe items gepresenteerd of openbaar gemaakt? Ben benieuwd naar dat nest voor op de grond. Die tafel komt er bij mij voorlopig nog niet van...
 
Terug
Bovenaan Onderaan