BasBQ
Beef en Steak

BGE ontmaagd met BCC

 
 
 

Jacksoncreil

Sprokkelaar
Berichten
44
Aangezien ik sinds kort ben aangemeld bij dit forum plaats ik wat foto's uit mijn archief. Begin april heb ik na lang wikken en wegen toch maar een BGE aangeschaft en daar heb ik nog geen seconde spijt van gehad. Nadat het ei netjes door de dealer was ge?nstalleerd begon het natuurlijk gelijk te kriebelen om er wat mee te doen!! En wat is er mooier dan de BGE te ontmaagden met de klassieke BCC!
Een mooi kippetje gescoord bij de keurslager.
imagejpg4_zpsed4225ff.jpg


De volgende rub heb ik gebruikt:
1 tl venkelpoeder
1 tl komijnpoeder
1 tl paprikapoeder
1 tl bruine suiker
1 tl (milde) chilippoeder
Snufje Zeezout
Snufje Peper
Geheel met ca drie eetlepels olijfolie mengen tot een mooie pasta en de kip hier van binnen en buiten mee insmeren. Evt nog een uurtje laten marineren in de koelkast. Vervolgens BGE voorbereiden voor indirect grillen bij ca 180 graden. Dan blikje Heineken openen en een flinke slok nemen!!! Kip vervolgens over het blikje schuiven en dit geheel op een beercanchicken standaard zetten! Vervolgens indirect grillen tot de kerntemperatuur van het borststuk ca 75 graden bedraagt!
imagejpg1_zps3328d30e.jpg


Dan zelf even lekker gaan zitten met een koud flesje Heineken en wachten tot de kerntemperatuur de gewenste waarde bereikt.
imagejpg2_zpsc2c88050.jpg


Dan nog even laten rusten en smullen maar!!
imagejpg3_zps86be5a28.jpg
 
Helaas kom je met oude sessies niet in aanmerking voor een badge dus als je die wilt zul je hem binnenkort nog een keer over moeten maken.

Verder prima receptje! En we kijken met smart uit naar de foto's ;)
 
photobucket/com  daar lukt t zelfs mij op,,,, we zijn benieuwd
 
lekker kippie hoor
 
Terug
Bovenaan Onderaan