BasBQ
Beef en Steak

BGE modular buitenkeuken in de open lucht?

mr3000

Tondelzoeker
Berichten
7
Hoi Allen,

Ik ben al 2 jaar aan het zoeken en klooien met hoe ik mijn setup zou willen hebben.
Nu hebben we eindelijk besloten de overkapping er uit te doen. Reden, maakt tuin enorm klein, donker, minder licht in huis enz.
Daarnaast zitten we er nooit onder want zijn alleen in de tuin bij mooi weer.

Nu het volgende idee, ik wil dus een manier om mijn kooltjes en spullen droog te bewaren.
En vind veel buienkeuken / tafels gewoon echt niet mooi. Dus ik denk nu aan een BGE modular nest. 1 BBQ nest natuurlijk en zo'n cabinet voor de roosters, koolen en looftlighter.

Mijn voornaamste vragen zijn dan.
1. Ik heb nu een bastard large. past die in zo'n nest of gelijk upgraden naar BGE large (die upgrade is sowieso gepland)
2. Kan ik dat gewoon in de regen laten staan. Natuurlijk winter enzo krijgt die een hoes, of als het dagen lang gaat regenen maar dat wil ik niet elke keer hoeven doen.

Of heeft iemand betere ideeen ?
 
Hoi.
Ik heb de BGE modular keuken.
Ik heb de nest en een cabinet.

De plaat om de egg is heel precies gesneden en dat past eigenlijk net. Als de bastard net iets afwijkt (groter in omvang) zit je al in de pinarie. Ik zou hem erbij doen. Een Egg L met een keuken kan je misschien ook nog een mooiere korting afdingen dan ze na elkaar te kopen.

Ik heb er een hoes omheen zitten. De cabinet is waterdicht. Je zou de houten (acacia) inlays er wel uit kunnen halen bij slecht weer ( die schroef je namelijk niet vast) gezien die het minst tegen weer en wind kunnen.
Ik ben dan ook iemand die zuinig is op z'n spullen, zo'n hele keuken zoals ik heb staan is een hoop geld en ik vind dat hoesje 'm dan wel waard..

Hier zie je de keuken;

Foto's Toegevoegd, let vooral op de rand rondom de egg..

2BDFF122-3088-4277-890C-38EF7B507449.jpeg


9BFBF739-9BD0-4385-844E-64B63427BC12.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ik weet de staat van je overkapping niet , maar
de meeste hier zou wel een willen om de Q onder te zetten .
Is wel het beste voor het behoud er van .
Je zou voor meer daglicht een lichtstraat in het dak kunnen zetten
 
Laatst bewerkt:
Hoi.
Ik heb de BGE modular keuken.
Ik heb de nest en een cabinet.

De plaat om de egg is heel precies gesneden en dat past eigenlijk net. Als de bastard net iets afwijkt (groter in omvang) zit je al in de pinarie. Ik zou hem erbij doen. Een Egg L met een keuken kan je misschien ook nog een mooiere korting afdingen dan ze na elkaar te kopen.

Ik heb er een hoes omheen zitten. De cabinet is waterdicht. Je zou de houten (acacia) inlays er wel uit kunnen halen bij slecht weer ( die schroef je namelijk niet vast) gezien die het minst tegen weer en wind kunnen.
Ik ben dan ook iemand die zuinig is op z'n spullen, zo'n hele keuken zoals ik heb staan is een hoop geld en ik vind dat hoesje 'm dan wel waard..

Hier zie je de keuken;

Foto's Toegevoegd, let vooral op de rand rondom de egg..

Bekijk bijlage 38611

Bekijk bijlage 38612
Nou weekendje shoppen. en ben op een positieve manier voor gaas gegaan haha
Nest, Cabinet en upgrade naar BGE Large it is ;-)

Cabinet en Nest staan al helemaal in elkaar en ready to go. wat een mooie cleane set en lekkere werkruimte zeg. nu al blij mee.

Morgen komt het ei. Hele andere vraag... kan nergens een handleiding vinden hoe je die het beste kan. monteren in de nest. ik zie gaten maar kan me niet voorstellen dat je je ei op die manier er in vast zet. die staat gewoon los op het X frame toch?

Daarnaast zal het wel een klusje worden om dat ding goed op zn plek te krijgen zonder schade. dus wordt even priegelen.
 
die staat gewoon los op het X frame toch?
Correct. Als het goed is zit er ook Vilt op het kruis, dat het eitje zacht land :)

Daarnaast zal het wel een klusje worden om dat ding goed op zn plek te krijgen zonder schade. dus wordt even priegelen
Ik hoop niet dat je t alleen hoeft te doen.
Ik had m'n maat om te helpen, alleen de base (natuurlijk de deksel enzo er nog niet op en leeg van binnen) is met 2 man goed te doen.
Wij hadden 'm mooi staan en kwamen toen met de 'afdek plaat'.. dat kon niet.
Dus je zou echt het ei in het gat moeten laten 'vallen', zoals gezegd, met zn 2en gaat dat wel.
 
die veren van de deksel?
Zoals je in mijn eerste foto ziet moeten die niet onder spanning staan zodra de klep open staat.

check de handleiding ff of je het wel goed doet, en anders even wat foto's zodat ik wat kan zien.
 
die veren van de deksel?
Zoals je in mijn eerste foto ziet moeten die niet onder spanning staan zodra de klep open staat.

check de handleiding ff of je het wel goed doet, en anders even wat foto's zodat ik wat kan zien.
Lol had die scharnieren precies andersom zitten 😣
Nu staat ie :D
Heel blij mee.
 
We wachten geduldig op de foto's hoor.. Nog even en dan worden we ongeduldig..!!
 
Mooie opstelling zo.
 
Dat ziet er erg mooi uit(y)
Heb je al wel eens gedacht aan een kleine overkapping die ongeveer 60a70 cm oversteekt.
lekker droog de bbq het hele jaar door gebruiken
 
Terug
Bovenaan Onderaan