BasBQ
Beef en Steak

BGE Large tafel

D

Dennis81

Gast
Hallo Allemaal,

Sinds afgelopen zaterdag ben ik eigenaar van een BGE Large, tevens heb ik er een plate setter en pizza steen gekocht.

Nu wil ik een tafel gaan maken van eikenhout, nu zie ik vaak dat de egg op een nestje staat of een steen maar is dit een must?

 
ja, absoluut.
Wordt erg heet aan de onderkant.
Een steen kun je nog over discussi?ren, maar een tafelnest is een must.
Die ceramische voetjes werken niet in ieder geval.
 
Poetsertje zei:
Die ceramische voetjes werken niet in ieder geval.
Kun je dat toelichten? Ik heb voetjes onder mijn Monolith, en eigenlijk nooit gemerkt dat dit niet werkt...
Hij staat wel op natuurstenen tegel, maar dit is vooral voor de stevigheid en omdat ik dit mooi vind
 
Bij pizzabakken zei mijn tegel onder de BGE toch echt "pang"
Het werd er echt verzengend heet onder.
Nu met het nest (ik ben nu dus overgestapt naar het nest) kan de warmte onder het
ei veel beter weg en blijft te temperatuur onder controle.
(direct buiten het ei, in het ei maakt het niets uit natuurlijk)
 
Ok bedankt voor de reacties, dan zorg ik toch maar dat er een tafelnest onder komt, dan kan ik er rekening mee gaan houden voor het bouwen van de tafel.

De tafel wordt van eikenhout en nu is mijn vraag of het ei gewoon buiten kan blijven staan, er komt wel een afdak boven zodat hij niet nat kan regenen dus ik hoef er geen zak omheen te doen lijkt me..
Heeft iemand hier tips voor?

Moet ik de schuiven juist dicht of open laten als ik het ei niet gebruik?
 
Hij staat hier ook onder een afdak, echter wel onder een hoes. Was een aanbieding icm tafel. Heb de hoes er niet sltijd over maar je merkt dan wel dat het ei dan snel stoffig wordt door wind, luchtvochtigheid etc.

over de schuiven heb ik verschillende dingen gelezen. Ivm schimmelvorming zou open de beste optie zijn heb ik ook maar gelezen. Wellicht dat mensen die hem langer hebben daar iets zinnigers over kunnen zeggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan