BasBQ
Beef en Steak

bewaren van diverse rubs.

 
 

Lavadore

Vuurmaker
Berichten
84
Nog even gekeken naar de site van Vuuren Rook en viel mij nu pas op hoeveel rubs er zijn (3 pagina's)
Ik heb pas mijn tokkie en knorrie verdiend en nu heb ik al een aantal rubs op de plank.

Wat ik mij afvraag is hoe bewaren jullie al die diverse rubs ?; je ontkomt er niet aan omdat je toch altijd meer dan 1 rub bestelt ivm verzendkosten.

Hoe houdbaar zijn de rubs eigenlijk? Zelf de rubs samenstellen is ook een optie maar dan heb je toch ook weer de diverse kruiden om te bewaren.

hoe pakken jullie dat aan?
 
Ik bewaar mijn zelfgemaakte rubs in jampotjes etiketje erop klaar
 
mijn rubs krijgen de tijd niet om oud te worden  ;)
 
Droge kruiden kun je in gesloten pot veel langer bewaren dan de datum die erop staat, al kan de kracht wel wat afnemen als ze echt al een paar jaar liggen.
Laatst weer ribben gemaakt met een oud potje (volgens het etiket houdbaar tot medio 2013 ofzo) Blues Hog en dat rook en smaakte nog prima.
 
Ik koop vaak gedroogde kruiden en specerijen in grotere zakken bij de toko of turk. Gooi daarvan een deel in een potje, en de rest trek ik vacuum. Werkt als een tierelier! En rubs die ik zelf maak willen wel eens een beetje klonteren, niets wat een paar flinke klappen op het aanrecht ( met mijn snitzelpletter) niet weer los krijgt. Dit in het kader van " zachte heelmeesters, enz enz" =))
 
Ik ben gerustgesteld, dacht dat het veeel korter te bewaren was. Dank voor de vacuum tip Dominique
 
heb ook nog kruiden oude kruiden (kant klaar). ze klonteren wel een beetjes maar door goed te slaan/schudden komt het los en mengt het zich weer. alleen heb ik vandaag weer ribbetjes gemaakt en het enige is dat ik vind dat de zouten en pepers iets meer overheersen maar verder prima!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan