Gisteren voor het eerst deze chocolade pudding gemaakt gemaakt en erg goed gevallen bij alle tafelgenoten. Helaas ging het niet in de bbq want daar was geen plaats vanwege de St Louis Style Steak, maar ook uit de oven was het heerlijk. Volgende keer ga ik het echter wel proberen op de Weber. Het recept heb ik uit het boek Chocolate Fantasies van Christine France
Betoverende chocoladepudding
Ingredi?nten
5 el cacao
50 gr boter (+ extra om in te vetten)
1 tl kaneel
200 gr lichte basterdsuiker
90 gr zelfrijzend bakmeel
4,8 dl melk
Bereiden
Verwarm de oven of bbq voor op 200 graden. Meng het zelfrijzend bakmeel, 1 el cacao en de kaneel door elkaar.
Smelt de boter in een pan. Voeg dan 120 gr basterdsuiker toe met 150 ml melk en wacht tot de suiker opgelost is. Schep dan het bakmeel mengsel er doorheen en doe alles in een ovenschaal.
Meng de overgebleven 4 el cacao en 80 gr basterdsuiker door elkaar en strooi dit over het mengsel in de ovenschaal. Giet er nog 330 ml melk overheen.
Zet de pudding 45-50 minuten in de oven; serveer warm met een bolletje vanille-ijs o.i.d.
foto is niet van mezelf, maar heb ik van het web omdat ik zelf gisteren pas wilde fotograferen toen alles op was :-\
Betoverende chocoladepudding
Ingredi?nten
5 el cacao
50 gr boter (+ extra om in te vetten)
1 tl kaneel
200 gr lichte basterdsuiker
90 gr zelfrijzend bakmeel
4,8 dl melk
Bereiden
Verwarm de oven of bbq voor op 200 graden. Meng het zelfrijzend bakmeel, 1 el cacao en de kaneel door elkaar.
Smelt de boter in een pan. Voeg dan 120 gr basterdsuiker toe met 150 ml melk en wacht tot de suiker opgelost is. Schep dan het bakmeel mengsel er doorheen en doe alles in een ovenschaal.
Meng de overgebleven 4 el cacao en 80 gr basterdsuiker door elkaar en strooi dit over het mengsel in de ovenschaal. Giet er nog 330 ml melk overheen.
Zet de pudding 45-50 minuten in de oven; serveer warm met een bolletje vanille-ijs o.i.d.
foto is niet van mezelf, maar heb ik van het web omdat ik zelf gisteren pas wilde fotograferen toen alles op was :-\