Beef en Steak

Betoverende chocoladepudding

WillemHvdW

Kooltjesharker
Gisteren voor het eerst deze chocolade pudding gemaakt gemaakt en erg goed gevallen bij alle tafelgenoten. Helaas ging het niet in de bbq want daar was geen plaats vanwege de St Louis Style Steak, maar ook uit de oven was het heerlijk. Volgende keer ga ik het echter wel proberen op de Weber. Het recept heb ik uit het boek Chocolate Fantasies van Christine France

Betoverende chocoladepudding

Ingredi?nten
5 el cacao
50 gr boter (+ extra om in te vetten)
1 tl kaneel
200 gr lichte basterdsuiker
90 gr zelfrijzend bakmeel
4,8 dl melk

Bereiden

Verwarm de oven of bbq voor op 200 graden. Meng het zelfrijzend bakmeel, 1 el cacao en de kaneel door elkaar.
Smelt de boter in een pan. Voeg dan 120 gr basterdsuiker toe met 150 ml melk en wacht tot de suiker opgelost is. Schep dan het bakmeel mengsel er doorheen en doe alles in een ovenschaal.
Meng de overgebleven 4 el cacao en 80 gr basterdsuiker door elkaar en strooi dit over het mengsel in de ovenschaal. Giet er nog 330 ml melk overheen.
Zet de pudding 45-50 minuten in de oven; serveer warm met een bolletje vanille-ijs o.i.d.

1814647_MEDIUM_zps58718798.jpg

foto is niet van mezelf, maar heb ik van het web omdat ik zelf gisteren pas wilde fotograferen toen alles op was  :-\

Maar is het een pudding, of een soort cake met vloeibare binnenkant?

Het is een soort cake geworden, het woord pudding dat in het boek vermeld staat zal wel uit het engels overgenomen zijn maar had beter vervangen kunnen worden door cake oid.

Doordat je melk op de cacao en suiker schenkt krijg je een chocoladesaus die tijdens het bakken over de cake terecht komt.

hoi Willem,

Ik heb je chocolade pudding maar even hier naar toe verplaatst, en hier hoort hij eigenlijk ook nog niet thuis.
De reden ervoor is dat je hem in de oven gemaakt hebt en er geen eigen foto bij staat.

Lijkt me wel een lekker recept trouwens  :)

Geen probleem hoor, alleen staat er bij het subforum desserts wel "al dan niet van de bbq" dus daarom dacht ik dat deze daar wel terecht kon.

Willem, dit lijkt een beetje op de pear pudding van Nigella die ik geregeld maak. Ook deze veranderd in cake als hij te lang bakt.
Ik kijk tegenwoordig of de bovenkant vast is en als je er op drukt nog zacht is.
Ga deze binnenkort ook eens proberen, leuk alternatief als ik zonder peren zit.

Terug
Bovenaan Onderaan