BasBQ
Beef en Steak

Beter goed gejat, dan slecht verzonnen.

 
 
 

Dominique

BBQ Junkie
Berichten
6.792
Jawel, we hadden nog een stuk sucade in de vriezer, en ik had het al een keer au naturel gemaakt, wat ik erg lekker vond, maar had in mijn achterhoofd ook het recept van http://www.bbq-nl.com/2011/09/sukade-van-de-grill.html , dus dat moest er maar eens van komen.
Zo gezegd, zo gedaan en foto's gemaakt ook nog!
De ingredienten

48d27de8.jpg


5 minuten op de WGA, kwartier rusten in folie

8474b590.jpg


Snijden en eten....

fc485a1d.jpg


Het was ook de bedoeling een foto te maken van een gezellig bordje eten, maar ik had het op voor ik er erg in had.....
Lekker en mals! Er zat bij sommige plakjes nog een klein randje zeen, maar dat sneed ik er makkelijk uit. Jammie!
Binnenkort weer eens naturel, wat heeft dat vlees een berg smaak zeg, niet te geloven.

 
Kijk dat had ik nu wel willen proberen ;) Heerlik!
 
Dat is nou het betere jatwerk ;)
 
binnenkort zit het hele genootschap aan de sucade
ziet er goed uit Domi
 
Ja die blijft erg lekker :)
 
Begreep ik het nou goed?  Vijf minuten maar op de toverdoos?
E?n kant,twee kanten? Heet,niet heet? Direct,indirect?
En werd de vetrand en de zeen eerst verwijderd?
Oh,oh,wat ben ik toch een kukel dat ik het niet allemaal door heb.
Maar een tieboon lukt me wel (jaja,ik weet het...met assistentie,haha).
 
Will dit mooie stukje vlees mag net als de t-bone direct boven het vuur.
Al naar gelang de dikte 4 ? 5 minuten per kant (als het een kleiner stuk is 3 ? 4 minuten).
Het is Amerikaanse sukade die een hele fijne vet marmering heeft, als je de zenen verwijderd kan je het grillen als een biefstuk. Dat kan jij nu ook als de beste.
 
Marc, ik zou hem eruit snijden, het is echt een behoorlijke zeen!
 
Sappig stukje vleesch!  ;)
 
Ja, zeen moet er wel uit anders is het stuk ook te dik. Het is wel te doen hoor.
 
Spiffs zei:
of heeft de zeen een negatieve invloed tijdens het grillen?

De zeen trekt  krom tijdens bakken, dus ik beveel sterk aan hem eruit te halen. En zoals Dennis zegt, anders is het stuk vlees ook te dik. Aan de bak moetje Marc! Ontzenen die handel.
 
Ziet er lekker uit....kan bij goede bereiding inderdaad een mooi stuk vlees zijn met. Een fijne smaak gr pemedica
 
Terug
Bovenaan Onderaan