BasBQ
Beef en Steak

Berghoff kamado large

jeroenrd

Sprokkelaar
Berichten
43
Goedemiddag bbq vrienden,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een kamado bbq.
Het groene ei vind ik wat te duur, blackbasterd heel mooi.
Maar nu kan ik met een spaar aktie sparen voor korting op een berghoff Large kamado, ik probeer  wat reviews te zoeken maar er is weinig te vinden.
Mij vraag heeft iemand ervaring met de berghoff of kent iemand die de berghoff gebruikt.
Alvast bedankt voor de reacties


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Misschien een fotootje?
Kans is behoorlijk dat het om een chineesje gaat :)
 
f42440a2359b383d37c2bd681c1ccc3a.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Hey Jeroen,

Ik ben zelf ook aan het ori?nteren op een nieuwe barbecue, en het het e.e.a. uitgezocht waar je wellicht wat aan hebt. Let wel dat het puur "desk research" is geweest, ik heb er geen praktijkervaring mee.

Er zijn een aantal merken die goedkopere kamado's aanbieden, die allemaal uit de Auplex fabriek komen. Deze zijn van een ander type keramiek gemaakt. Deze pagina legt dit duidelijk uit: https://www.auplexkamado.nl/meer-informatie/auplex-kamado-en-big-green-egg/. Op de genoemde pagina beweren ze dat beide materialen even goed zijn maar je ziet een duidelijk verschil in garantie. Op Auplex kamado's zit een erg beperkte garantie (waarschijnlijk een paar jaar). Bij de duurdere modellen kamado's van Big Green Egg, Prima, Kamado Joe zit een levenslange garantie op het keramiek en bij een iets scherper geprijsde Black Basterd kamado's zit 20 jaar garantie op het keramiek.

Daarnaast moet je ook kijken naar zaken als service, contactpunten en beschikbaarheid van accessoires zodat je een goed overwogen keuze kan maken of je voor een lagere aanschafprijs gaat, of er toch voor kiest om iets langer door te sparen voor een product met betere kwaliteit materialen en betere garantie voorwaarden.
 
Eigenlijk, kun je drie Auplexen kopen voor de prijs van een BGE. En ik denk dat het plezier op meer dan een derde uit komt, dus netto winst.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Goedemorgen,

Het lijkt vanaf het plaatje niet echt op de typische auplex, met name de vorm van de dome en het complete onderstel is anders. Wat betreft accessoires, heb mijn kamado bij buitenkado.nl weg. Gelijk een divide en conquer bijbesteld. Past gegarandeerd!

Zijn wel wat puntjes op aan te merken, maar ca. EUR 600 tegenover 2 ? 3 keer duurder... Ik heb het "risico" genomen.

 
Hij kost oorspronkelijk 1299.- maar door de spaaractie 899,-... Er staan wel wat filmpjes op YouTube en het ziet er netjes uit... Maar voor 200,- meer heb je een BB


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Wauw, das een beste prijs! Als je op de website kijkt van berghoff, dan staat er geen large variant (meer) op. Voor EUR 200 meer een black bastard... bijna een "no-brainer"...

Grappig, tijdens mij zoektocht volgens mij het hele internet afgeplozen en ik dacht dat ik alles wel had gezien. Is er toch nog weer een andere variant :)

 
Ik ben nu een jaartje aan het kokkerellen op mijn green egg en ben er wel achter dat ieder ei -mits goed gebruikt- de goede warmtehuishouding heeft waarmee je zo lekkere resultaten kunt halen.

Al vraag ik me wel af wat er gebeurt met een goedkoop ei als de temperatuur een keer door schiet naar 500 graden... gaat dat goed?

Volgens mij is BGE de enige die een vuurkorf heeft met een snede er in. Zodat deze minder snel barst.

Om het kort te houden, ik weet bijna zeker dat ze even goed koken. Of ze even duurzaam zijn, daar twijfel ik over. De goedkoopsten zijn minder mooi afgewerkt.

Ik zou voor ern black bastard gaan, die is niet te duur en wel mooi en heeft goede garantie. Overigens zijn de accessoires ook nog te betalen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Grasshopper zei:
De Primo heeft tegenwoordig dacht ik ook een snede in haar vuurkorf.

Mn Bastard ook!
 
Beter een snede in je vuurkorf....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
jeroenrd zei:
Hij kost oorspronkelijk 1299.- maar door de spaaractie 899,-... Er staan wel wat filmpjes op YouTube en het ziet er netjes uit... Maar voor 200,- meer heb je een BB

Das toch echt nog ?350,- te veel. Minimaal. Ik had een Auplex XL (23 inch) voor ?599,-.
Inmiddels een BGE, maar de ribs van de BGE smaken niet per se beter dan die van de Auplex hoor. Garantie is wel waardeloos.
 
Terug
Bovenaan Onderaan