BasBQ
Beef en Steak

Bekvam voor de stove

 

Harriedv

Vuurmaker
Berichten
99
Ik heb de camp stove van Windmill, superleuk ding om de DO op te laten pruttelen. Graag wil ik de stove op gebruikershoogte, dus op een tafeltje. Nu staat in de gebruiksaanwijzing van de stove dat deze wel een meter van brandbaar materiaal af moet staan. Ze zetten het er niet voor niets in natuurlijk maar is dit niet een beetje overdreven? Zou ik hem niet gewoon op / half in de welbekende Ikea Bekvam kunnen zetten/monteren?Of wellicht bovenop de Bekvam een hittebestendig plaatje ter grootte van het ‘tafelblad’ monteren en de stove daar dan bovenop? Iemand ervaring mee, een stove op keukenbladhoogte?
 
Ik zet de Windmill altijd op mijn werkblad buiten. Dit is een tegel. Ik heb een paar keer met mijn handen er onder gevoeld, maar ik vond de hitte wel meevallen.
 
Misschien dat je er een stuk fermacell of tegel onder kunt leggen.
 
Ik zet mijn joystove op een stoeptegel van 30x30 cm en gaat prima gebeurt niets met het blad wat naast de tegel zit.
Dat zal voor dat tafeltje ook wel lukken denk ik
 
Ik zou een brandwerende plaat pakken en uit proberen. Is niet zo zwaar en halbaarder als een stoeptegel
Zorg dat de sove wat vrij blijft van de plaat en dan gaan met die banaan.
 
Tot nu toe de stove op houten tafeltje met metalen plaat erop.
Geen problemen.

292715da2f9a4d8403779f69fb690c7a.jpg
 
Check, nu de winkels weer open zijn dus even snel langs de Ikea en de Praxis :)
 
Een grote keramische tegel of stoeptegel eronder.
 
Ik zet mijn stove op een eiken houten blad op een pizzasteen. Die steen wordt niet warm, de pootjes van de stove wel!
 
Terug
Bovenaan Onderaan