Beef en Steak

Beercan rotisserie chicken mini OH NO, MY Q

Iss

Stoker
Het gekozen thema OH NO, MY Q gekozen door Rdj:

De eerste herfststorm heeft meteen zijn punt gemaakt. Onze schutting ligt horizontaal, de Big Joe is omver geblazen alsof het een lege vuilnisbak was, en de Weber... laten we zeggen dat die nu een abstract kunstwerk is.
Dus ja, de tuin is veranderd in een slagveld van hout, verspreide kolen en gebarbecuede dromen. Maar goed, in tijden van crisis komt de ware creativiteit boven!

Na wat intens brain-"stormen" (want ja, storm blijft het thema), kwam ik met een revolutionair plan:
De beercan-chicken-rotisserie

Benodigheden:
Eén blikje (zelf leeggedronken ;)), één briket, twee snippers rookhout, een satéprikker als rotisserie, en twee blokjes kipfilet, gekruid met satérub.

IMG_6498.jpeg

Kipspiesje in de sate kruiden gezet en mezelf een lekker biertje ingeschonken, met een blikopener de bovenkant van het blikje afgehaald.
IMG_6499.jpeg

1 ecobrasa kokosbriket aangestoken (dat is moeilijker dan het lijkt).
IMG_6500.jpeg

Blikje op temperatuur laten komen (ik weet niet precies hoe heet omdat deze editie nog geen ingebouwde thermometer had ;) maar heet genoeg om niet meer vast te kunnen pakken) en de kip mag erop.
IMG_6503.jpeg

2 snippers kersenrookhout toegevoegd en kippetje gerookt tot de juiste kerntemperatuur
IMG_6505.jpeg

we hebben heerlijk met het gezin gesmuld van de beercan rotiserie chicken (grapje, was een half hapje)
IMG_6508.jpeg

Na wat intens brain-"stormen" (want ja, storm blijft het thema), kwam ik met een revolutionair plan:
De beercan-chicken-rotisserie
Dit vind ik echt heerlijk creatief Iss 👌

Ik zou er patent op aanvragen.

The one man beercan rotisserie.

Misschien is er markt voor in japan ? 🤔
Lekker yakitori op een beercan maken😅

• Leuk
Waarderingen: Iss
En sommigen bang met dit onderwerp dat hun tuin overhoop moet 😂.
Zo kan het ook , leuk bedacht 👍🏻.

• Leuk
🤣 🤣 schitterende inzending dit. BBQ-en gaat niet altijd over massa`s vlees ☝️

• Leuk
Lekker creatief bedacht!

Leuke uitvoering.

Terug
Bovenaan Onderaan