BasBQ
Beef en Steak

Beercan Chicken van de Kamado

 
 

Bartus Bonfire

Kooltjesharker
Berichten
206
Zaterdag pulled porc voor een knorretje en zondag beercan chicken voor een tokkie.

De hele kip eerst maar eens een gezouten bad gegeven met : zout, suiker, uienpoeder, knoflookpoeder, laurierpoeder en jeneverbessen.
IMG-20240701-WA0010.jpg

Sorry voor de kwaliteit van de foto. Nadat hij daarin de nacht heeft rondgezwommen de kip afgedroogd en in de koelkast uit laten drogen.
Ik had in Duitsland een leuke standaart gescoord voor de kip dus die gaan we nu uitproberen.
IMG-20240701-WA0011.jpg

Een citroen erin en afgetopt met donkerbier. (donker bier in huis gehaald om de BBQ sauce van Ghost te maken :D)
IMG-20240701-WA0021.jpg

Tokkie direct op de hete kolen ongeveer 200 °C voor een uurtje ongeveer. Na een uur alles ingesmeerd met de héérlijke BBQ sauce recept Ghost.
IMG-20240701-WA0006.jpg

Nog ff de tijd om een champignon recept uit te proberen van de BBQ helden. Campignons marineren in sojasauce, Balsamico azijn. peper, zout, olijfolie. thijm en peterselie.
IMG-20240701-WA0023.jpg

Alles op de BBQ voor een mooie grilstreep.
IMG-20240701-WA0018.jpg

Na ongeveer 1.30 uur was tokkie op temperatuur 74°C
IMG-20240701-WA0009.jpg

FF laten rusten en toen het mes erdoor. Voor nu alleen de poten en de vleugeltje met de champignons en friet, morgen de borst.
IMG-20240701-WA0008.jpg

We zijn blij met het resultaat, het smaakte heerlijk. :D
 
Lekker weekendje gehad zo! met en een knor en een tokkie.
 
Lekker weekendje gehad zo! met en een knor en een tokkie.
Ja was het hele weekend thuis om niets te missen van de moto GP en de formule 1. Tussendoor lekker met de BBQ kunnen prutsen, :ROFLMAO:
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Ja was het hele weekend thuis om niets te missen van de moto GP en de formule 1. Tussendoor lekker met de BBQ kunnen prutsen, :ROFLMAO:
Groot gelijk! Hebben wij ook gedaan. Zaterdag kip (geen beercan) en zondag luxe broodjes hamburger. Laat die zomer maar komen!

Kip ziet er goed uit. Op welke standaard heb je de kip nou staan?
 
Mooi kippetje, welkom bij de tokkies.
kippetje in aluminiubak direct boven de kolen vind ik best wel tricky, volgende keer zou ik er een platesetter onder zetten.
 
Lekker Chickie! Gefeliciteerd!
 
Een mooie chicky is nooit weg. Smakelijk.
Proficiat met je tokkie award.
 
Groot gelijk! Hebben wij ook gedaan. Zaterdag kip (geen beercan) en zondag luxe broodjes hamburger. Laat die zomer maar komen!

Kip ziet er goed uit. Op welke standaard heb je de kip nou staan?
IMG-20240701-WA0011.jpg

Het is een roestvrij stalen houder die ik in Duitsland heb gevonden. Heb een halve citroen erin gedaan en daarna afgetopt met bier.
Mooi stabiel houdertje. Kip ging er makkelijk op en zeker makkelijk eraf.
 
Mooi kippetje, welkom bij de tokkies.
kippetje in aluminiubak direct boven de kolen vind ik best wel tricky, volgende keer zou ik er een platesetter onder zetten.
Goede tip. Vorige Kip had ik indirect gegaard smaak was prima maar de kleur viel tegen, ik heb (nog) geen halve plate setter voor mijn guru vandaar deze oplossing.
 
Dat is een lekker kippetje!

Gefeliciteerd met je 🐔
 
Terug
Bovenaan Onderaan