Beef en Steak

Beercan chicken op appel hout gerookt

 

Kolenbrander

Sprokkelaar
Berichten
34
Vandaag zag ik kans om een Beercan chicken klaar te maken. De voorbereidingen samen met de kleine opvolger van mij gedaan. Ik heb goeie hulp gehad in de keuken. Qua houtskool had ik wat minder geluk, ik had een nieuwe lading black wattle gehaald maar dit was een kleinere sortering van het formaat whiskas brokjes. Ik heb wat meer geduld gereserveerd bij het opwarmen van de bbq, en dat ging nog wel redelijk ook.

Eenmaal aan tafel genoten van een smokey en juicy(!) kippetje, het werkt dus ook nog met dat blikje. Mooi man! Niet iedereen vond t rokerige even lekker, maar daar had ik zelf nou net geen last van 😋 Volgende keer een andere houtsoort proberen voor de verandering. Voor de eerste keer vond k 'm best geslaagd.

Lesson learned 1. een hoge stoofpan is niet ideaal voor de airflow, daarom zijn de pootjes wat minder bruin.
Lesson learned 2. Er bestaat geen specifiek gereedschap om een hete blik bier operatief te verwijderen uit een hete kip. Dit vergt improvisatie!

Groeten van een goed gevulde kolenbrander.

FullSizeRender.jpeg


FullSizeRender.jpeg


FullSizeRender.jpeg


FullSizeRender.jpeg


IMG_1555.jpeg


FullSizeRender.jpeg
 
Mooi kippie, gefeliciteerd 🥳 met je Tok 🐔
 
Lekker Chickie hoor!

Misschien kun je een volgende keer dat hitteschild weg laten? Die pan doet dat ook al wel zo...
 
Gefeliciteerd met je tokkie!

Het blikje verwijderen is altijd een heel avontuur idd.. ik pak de kip meestal beet met en tang en het blikje met een bbq handschoen (die daarna in de was gaat). Het blikje draaien en hij komt er zo uit.
 
Proficiat met je tokkie award.
Lekker kippetje.
 
Gefeliciteerd met je tokkie!

Het blikje verwijderen is altijd een heel avontuur idd.. ik pak de kip meestal beet met en tang en het blikje met een bbq handschoen (die daarna in de was gaat). Het blikje draaien en hij komt er zo uit.
Goeie tip. Bij ons lag bijna het hele fornuis vol met bier. Met wat teamwork kwam het goed uiteindelijk.
 
Gefeliciteerd met je Tokkie!
Dame ziet er prima uit.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan