Beef en Steak

Beercan Chicken [emoji239]

Gido.V

Vuurmaker
Gisteren een heerlijke beercan chicken gemaakt. Ik heb deze in een skillet gezet met daar in verschillende groenten en krieltjes. Na een uurtje ongeveer waren de kip en de groentes gaar. Een complete maaltijd uit de Bastard!

Wel een ding wat ik apart vond. De dometemperatuur bleef tussen de 180 en de 190 graden. De probe op het rooster schoot door naar de 215 na een half uurtne bbq’e. Ik denk dat deze te dicht op het gietijzer stond en daar beïnvloed werd door stralingswarmte. Kan dit?

57edabe6a4f3aa6143a08088c2ad47f8.jpg

6d7d43c586ac9b49fc2601e877c921bf.jpg

Wat de temperatuur betreft de volgende keer even zonder gietijzer op het rooster controleren. Je kan je dome thermometer afstellen als deze niet goed is.
Kippetje ziet er lekker uit.

Een trotse dame, welkom bij de Tokkies.

Stralingswarmte kan altijd, maar vergeet niet dat je rooster dichter bij het vuur ligt. Dat verschil met de dome is zo best te verklaren. Dat is ook de reden dat er meestal gewerkt wordt met de rooster temp. Dat is accurater.

Stralingswarmte kan altijd, maar vergeet niet dat je rooster dichter bij het vuur ligt. Dat verschil met de dome is zo best te verklaren. Dat is ook de reden dat er meestal gewerkt wordt met de rooster temp. Dat is accurater.

Yess iknow! Maar het zou boven in de dome warmer moeten zijn toch?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Terug
Bovenaan Onderaan