Beef en Steak

Beercan Chicken (eerste keer)

 

Minime

Tondelzoeker
Berichten
6
Vandaag voor het eerst een beercan Chicken gemaakt. Het was een leuk gerecht waarbij ik de nodige dingen geleerd heb voor de volgende keer. Al was het vlees super mals en lekker op smaak heb ik wel gemerkt dat de poten wat langzamer garen. De borst was een mooie 73 graden op het dikste stuk. Dit was dus perfect. De poten hadden naar mijn idee wat meer gegaard mogen zijn. De bbq bleef tussen de 180 en 200 hangen. Misschien dat het daar mee te maken heeft gehad.
Dit neem ik mee voor de volgende keer.
IMG_7859.jpeg
IMG_7865.jpeg

IMG_7866.jpeg

Helaas geen foto gemaakt van toen de kip ontleed was. Daar waren de handen te vies voor geworden en de kids hadden het al op voor ik de kans kreeg.

Ik ben van mening dat het bier niet veel tot niets toevoegt vanwege de lage temp. Ik probeer hier echter geen discussie aan te slingeren omdat ik bij het inlezen er achter ben gekomen wat hier 2 verschillende meningen over zijn.

Wel ziet het er leuk uit voor het gerecht.

Al met al een heel leuk en lekker gerecht om te maken.
 
Mooi gebruinde dame 👍🏻
 
Er zijn meningen en feiten over het bier. Het feit is dat het niks doet 😜

Het kan ook zijn dat je poten minder hard zijn gegaan door alles wat eromheen ligt aan dingen die ook warm moesten worden. Als kip los op een blikje staat heeft het meer warmte meteen van de barbecue. Nu heb je een gietijzeren chickensitter en allemaal groente waar ook energie in moet voordat het op temperatuur is.
 
Er zijn meningen en feiten over het bier. Het feit is dat het niks doet 😜

Het kan ook zijn dat je poten minder hard zijn gegaan door alles wat eromheen ligt aan dingen die ook warm moesten worden. Als kip los op een blikje staat heeft het meer warmte meteen van de barbecue. Nu heb je een gietijzeren chickensitter en allemaal groente waar ook energie in moet voordat het op temperatuur is.

Had hem in een gewone skillet gezet maar had inderdaad ook de link gelegd naar de groente er omheen. De smaak had er gelukkig niet onder geleden
 
Terug
Bovenaan Onderaan