Beef en Steak

Beer can chicken

Schumi_wk

Kooltjesharker
Na de klachten van het varkentje dat hij zich eenzaam voelde mij toch een keer laten gaan voor een bcc.

Een welzijnskip gekocht in de Colruyt, voor degene die dit niet kennen, dit zou een kip zijn die niet in 6 weken klaar is. Voor degene die meer info willen:
=> https://www.colruyt.be/nl/over-colruyt/ons-aanbod/beenhouwerij/gevogelte/welzijnskip
Ik wist dat er nog ergens blikken bier staan in de berging, daarom eentje gaan halen en klaargemaakt. Het bier in het glas dat was niet voorzien voor mij, dit is om de slakken een mooie dood te bezorgen.
Tot de vrouw des huizes ten tonele verscheen, "ge zijt zot zeker das bier dat al 5 jaar overtijd is" zei ze, ik antwoorde "voor bier kan dat geen kwaad". Toen ze zich opofferde om de Colruyt te bezoeken en een blik te gaan halen ben ik overstag gegaan. Dus zo is het kip op een Grimbergen geworden.

Genoeg uitleg gegeven, tijd voor de fotos.
Het slakkenbier
IMG_20240524_170118.jpg

Het andere bier
IMG_20240524_172623.jpg

Het slachtoffer
IMG_20240524_172307.jpg

Kippetje ingesmeerd met olijfolie en een rub van de ac tion (deze moet ooit eens op) en kippenkruiden die we standaard staan hebben.
IMG_20240524_173625.jpg

Gelukkig was de kop eraf of ze ging nog naar buiten komen om te kijken
IMG_20240524_173855.jpg

Een eenpansgerecht van gemaakt met de aardappelen en de bonen erbij.
IMG_20240524_173908.jpg

Bij een kerntemperatuur van rond de 45°c
IMG_20240524_182409.jpg

Klaar om te verorberen
IMG_20240524_190512.jpg

En om te eindigen,
Pluspunten:
- Kippetje was lekker van smaak, niet uitgedroogd. Temp. bij het afhalen was 72°c
- Het vel was knapperig
- Slechts 1 pan vuil moeten maken

Voor verbetering vatbaar:
- Boontjes waren te ver, volgende keer een half uur later bijvoegen.

Laatst bewerkt:
een mooie trotse dame. Welkom bij de Tokkies.

Gefeliciteerd 🥳 met je Tok.
Het kippetje ziet er heerlijk uit, de aardappeltjes ook maar bonen erbij 🤢 ik zou gewoon lekker voor een frisse salade erbij gaan 😜

Terug
Bovenaan Onderaan