BasBQ
Beef en Steak

Beer Can Chicken

 
 
 

ZBBQZ

Stoker
Berichten
304
Na lang beraad met mijn vrouw heb ik besloten om toch maar weer eens voor Beer Can Chicken te gaan. Niet omdat we van kip houden, maar vanwege de eervolle onderscheiding (het kippetje) die mij hier (na goedkeuring van de masters of BBQ) ten deel kan vallen.  ;D

Hier de scharrelkip van 1,6 kilo die er vandaag op ging:

10c6ebDl.jpg



Bierblik vullen met bier:

1AW4f3xl.jpg



En omdat het toch niet uitmaakt voor de smaak doe ik er ook nog wat basilicum blaadjes bij:

lheiRDSl.jpg



De kip lekker onder het vel gekruid en het vel zelf heel dun met olijfolie ingesmeerd:

M9Y9FcIl.jpg



Op de Q met Ecobrassa en Black Ranch (met niet op de foto een klein handje kersen rookhout):

di4T2uwl.jpg



De Q op ongeveer 160 graden, witlof met kaas en ham in de oven gezet, aardappeltjes bakken etc. Met na iets meer dan 2 uur een perfecte kerntemp en dit als resultaat:

XgHZgZul.jpg






We vonden er vooraf natuurlijk al geen bal aan en dus hebben we de kip aan de buren gegeven...........NOT  ;D

Na het opdelen van de kip waren mijn handen zo vet dat een foto er niet meer in zat. Ik hoop dat de masters of BBQ dit door de vingers zullen zien.


Z.
 
Dat is een hele mooie, welkom bij de Tokkies!
 
Gefeli met je Tokkie hoor!
 
Gefeliciteerd met je tokkie! En leuk om te horen dat het in de smaak viel ;)
 
Yes, de felbegeerde badge is binnen. Bedankt!  :D
 
Gefeliciteerd met je welverdiende tokkie, ziet er prima uit!
 
Ziet er fraai uit en van harte.
 
dit zijn zulke lekkere kippen, gefeliciteerd met je tokkie
 
Lekker kippetje heb jij,gefeliciteerd met je tokkie.
 
Nice chickie, proficiat met je tokkie.
 
lekker kippetje, gefeliciteerd met je Tokkie.  Maar 1 ding snap ik niet. bier gieten in een bierblik  ???  Was het gewenning en was deze al leeg voordat je wist wat je ermee moest  ;D
 
Terug
Bovenaan Onderaan