BasBQ
Beef en Steak

Beer Bottle Burger Mexicano stylie

 
 

DMM

Stoker
Berichten
340
Vandaag een beer bottle burger, mexicanie stylie van de WGA ... Zag het ooit eens voorbij komen hier op het forum, de texmex achtige stijl...leek me ook wel wat...

Half om half gehakt gekruid met texmex kruiden (SantaMaria). Mengsel gemaakt van kidneybonen, mais en tomaten samen met een hete salsa in een pannetje voor de vulling.



Burgertjes van 150 gr gemaakt, gevuld en ff de koelkast in.



Indirect op de WGA, 165C ..



Na 40 mins een lekkere plak nep-cheddar smeltkaas erop en dit nog ff 10 minuten door laten gaan...



En dan op bord, met zelfgemaakte guacemole, nacho tortillachips en een knoflooktortilla met sla (en evt. salsa) .. Omnomnommen maar ..

Hij was weer gooooed  :D

Thx for watching !
 
Meteen geinspireerd! Ga ik zeker ook 'ns maken.

Ik zie dat je de GA voor 1 helft volgeladen hebt?
Ik doe altijd de buitenste kanten en een lekbakje in het midden.
Maakt dat nog veel uit?
 
Bobvt78 zei:
Meteen geinspireerd! Ga ik zeker ook 'ns maken.

Ik zie dat je de GA voor 1 helft volgeladen hebt?
Ik doe altijd de buitenste kanten en een lekbakje in het midden.
Maakt dat nog veel uit?

ik merk zelf dat ik de temp beter kan regelen met de schuifjes door de kolen aan 1 kant te schuiven en mn kolenrooster driekwart in te pakken in alufolie waar geen kolen liggen.. ook meer werkruimte op het rooster dan, das meegenomen :)
aan twee kanten gaat snel te hard.
 
DMM zei:
ik merk zelf dat ik de temp beter kan regelen met de schuifjes door de kolen aan 1 kant te schuiven en mn kolenrooster driekwart in te pakken in alufolie waar geen kolen liggen.. ook meer werkruimte op het rooster dan, das meegenomen :)
aan twee kanten gaat snel te hard.

Dank voor de tip! Merk dat ik nog een beginner ben in het WGA gebeuren ;)
Al ruime tijd op de OTP bezig, maar eigenlijk pas 2 maandjes met een WGA.
 
Heerlijk, die gaan op mijn todo lijstje. Thanks :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan