Beef en Steak

Beenham !!

erik_schreurs8

Pitmaster
Vanmiddag mooi stuk beenham opgehaald bij de slager van bijna 2kg kan ik deze ook gewoon garen op 160 gr zoals op de site word aangegeven of kan een dik stuk beter op lagere temparatuur ?

Alvast bedankt !!

voor een mooi stuk verse naturelle ham zou ik 5 dagen de tijd nemen.
  eerst 4a 5 dagen in een pekel/kruiden bad en dan rustig beginnen te garen met 60 en per uur  met 10 graden opvoeren tot  maximaal 105 graden dome temperatuur.
dan heb je na een uur of 7a8 een heerlijke malse ham.

hier verslagje van mijn hammen.
en zoek eens naar Bert zn bourgondische beenham.

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=13153.msg221192#msg221192

een mooie verse naturelle ham halen en de volgende dag al garen :(

maar goed tis jou keus en k zou zeggen dan maar 160 of meer graden dan heb je dat ook gehad.

en de volgende ham wat respectvoller behandelen en die lage temperatuur of in 1 ruk op max 105 graden lukt heus ook wel op een kogelbbq,en daarna wil je niet anders.

sucses

Ik schaam me heel diep nu na dat mooie verhaal ben ik idd misschien wat te overhaast geweest de volgende ga ik zeker maken zoals jij hem in die link beschrijft wat ziet dat er lekker uit !!

schamen hoeft niet , iedere stoker beslist wel s  impulsief ( zonder in te lezen) .
maar je kan nog kanselen en alsnog de ham in bad doen en die volgend weekend garen.
en dan haal  wat ander vlees voor morgen.
bv een varkens nek voor de pp die kan altijd in 1 dag want  voor de smaak kun je simpel na kruiden na t plukken .en de smaak is t zelfde als voor kruiden.
tja dat gaat met een ham niet.

buiten alles om: sucses met de sessie morgen.

en uh.
ErikSchreurs zei:
wat ziet dat er lekker uit !!

t smaakt nog veul lekkerder as op de foto :D B-)

verse ham vandaag gehaald kan wat hebben ,dus afspoelen en morgen pekelen kan ook.
maar je kan m ook lekker morgen op jou manier garen en een leuke ontspannen dag hebben
en daarna is ffn gaan verdiepen in t pekelen van hammen of  ander geschikt pekel vlees.

grtn

Ja dat ga ik doen ben al wat aan het doorlezen klinkt allemaal erg interessant en lekker ! Bedankt voor de info !!

Terug
Bovenaan Onderaan