Gisteren een hele logische combinatie op de bbq, een beenham en een hele kip.
De beemham geinjecteerd met appelsap ( zoveel als ik erin kreeg, en gerubt met een rub die ik ergens online heb gevonden, geen idee meer naar wie de credits gaan.
de rub : 5 el bruine suiker
2 el paprikapoeder
1/2 el zwarte peper
1/2 el zout
1/2 el chilipoeder
1/2 el uienpoeder
1/2 TL cayenne peper.
de kip.
Gevlinderd
Gerubt, zelfde verhaal als de beenham, recept van internet,geen idee van wie.
rub : 2 el zeezout ( beetje grof)
1 1/2 el grove zwarte peper
2 el bruine suiker
2 el paprika
1/2 TL cayenne peper
1 TL knoflookpoeder
1 TL uienpoeder.
Een beetje appelhout tussen de briketten, en na 2,5 uur heb ik een likje honing over de beenham gemopt, en na een goede 3 uur was de beenham 67 graden, en de kip 78.
ik kon meteen mn nieuwe speeltje van aliexpres proberen : de thermopro TP 08. Een draadloze kern en dome temp meter, voor 28 euro thuis bezorgt.
De been ham was lekker mals, zoet van binnen met een lekker pittige bark.
De kip had een lekker krokant velletje, licht pittig. Het vlees was net als de beenham lekker mals, sommige stukjes waren ietsjes droger, maar zeker niet te droog.
En als toetje had ik een panna cotta gemaakt, met ingekookte aardbeien.
De beemham geinjecteerd met appelsap ( zoveel als ik erin kreeg, en gerubt met een rub die ik ergens online heb gevonden, geen idee meer naar wie de credits gaan.
de rub : 5 el bruine suiker
2 el paprikapoeder
1/2 el zwarte peper
1/2 el zout
1/2 el chilipoeder
1/2 el uienpoeder
1/2 TL cayenne peper.

de kip.

Gevlinderd

Gerubt, zelfde verhaal als de beenham, recept van internet,geen idee van wie.

rub : 2 el zeezout ( beetje grof)
1 1/2 el grove zwarte peper
2 el bruine suiker
2 el paprika
1/2 TL cayenne peper
1 TL knoflookpoeder
1 TL uienpoeder.
Een beetje appelhout tussen de briketten, en na 2,5 uur heb ik een likje honing over de beenham gemopt, en na een goede 3 uur was de beenham 67 graden, en de kip 78.

ik kon meteen mn nieuwe speeltje van aliexpres proberen : de thermopro TP 08. Een draadloze kern en dome temp meter, voor 28 euro thuis bezorgt.

De been ham was lekker mals, zoet van binnen met een lekker pittige bark.

De kip had een lekker krokant velletje, licht pittig. Het vlees was net als de beenham lekker mals, sommige stukjes waren ietsjes droger, maar zeker niet te droog.
En als toetje had ik een panna cotta gemaakt, met ingekookte aardbeien.