Beef en Steak

Beef ribfingers

 
 

Crianza

Sprokkelaar
Berichten
48
Gisteren 1 kg. beef ribfingers bereid op de weber MTP. De tijdsplanning was als volgt : Ca. 2 uur op het rooster (indirect) bij 120 gr. C. tot een kerntemperatuur van ca. 70 graden (stall). Inpakken en nog ca. 1 1/2 uur tot 94 graden. Echter na 1 uur was de temperatuur al 75 graden in het dikste vlees en de temperatuur bleef gewoon oplopen. Niets gemerkt van een stall waarop de temperatuur blijft hangen. Vlees eraf gehaald en in een schaal gedaan (zie foto) en op heel lage temperatuur warm gehouden. Want ja, eten veel te vroeg klaar en de eters waren er voorlopig nog niet. Mijn vraag is dus, hoe het kan dat er geen stall is maar de temperatuur gewoon door blijft lopen. Ben erg benieuwd naar reacties !

ribfingers.jpg
 
Dat is interessant. Dit was de 1e keer ribfingers en zag op youtube hoe het bereid moest worden. Dit wilde ik volgen.
Volgende keer dus gewoon laten garen tot het klaar is.
Bedankt !
 
Goede les voor de volgende keer. Al doende leert men. Heb zelf een keer shortribs te vroeg opgezet. Was in de veronderstelling dat het ongeveer 5 a 6 uur zou duren maar was met 4 uur al klaar. :D
 
Kan je vertellen dat ze heerlijk gesmaakt hebben


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan