Afgelopen week lekker picanha gemaakt, maar die was niet helemaal opgegaan. In eerste instantie wou ik de overgebleven picanha dun snijden en bij een salade eten. Uiteindelijk niet gedaan....We kregen eters en ik wou iets voor bij de borrel maken. Staartstuk in iets minder dikke plakken gesneden en met hickory en appelhout gerookt. Van ijzerdraad haakje gebogen en vlees aan bovenrooster opgehangen. Echt lage temperatuur haalt mijn gasser niet, lager dan 90C lukt helaas niet (1 brander op minimum).
Na 3,5 uur stukje geproefd, aardig maar nog niet super. Vervolgens het vlees ingesmeerd met Sea Side Smokers sauce. Na uurtje op de Q en ja......dit komt in de buurt. Ze waren heerlijk.
Gisteren bleef er een stuk van de bavette over, die vannacht in marinade van worcestersaus, honing, liquid smoke, chili flakes, bastard suiker en peper. De stukken vlees vanochtend in de oven gehangen (op 65C). Ben heel benieuwd hoe dat gaat aflopen.
Op plankje drogen was niet echt succesvol, vlees ligt in z'n eigen vocht.
Snel van ijzerdraad haakjes gemaakt en vlees aan rooster opgehangen
Bavette in plakjes gesneden(met de draad mee!)
Nachtje in de marinade
Vanaf 8 uur drogen in de oven op 65C, eerst in gesmeerd met SSS sauce
Na 3,5 uur stukje geproefd, aardig maar nog niet super. Vervolgens het vlees ingesmeerd met Sea Side Smokers sauce. Na uurtje op de Q en ja......dit komt in de buurt. Ze waren heerlijk.
Gisteren bleef er een stuk van de bavette over, die vannacht in marinade van worcestersaus, honing, liquid smoke, chili flakes, bastard suiker en peper. De stukken vlees vanochtend in de oven gehangen (op 65C). Ben heel benieuwd hoe dat gaat aflopen.
Op plankje drogen was niet echt succesvol, vlees ligt in z'n eigen vocht.
Snel van ijzerdraad haakjes gemaakt en vlees aan rooster opgehangen
Bavette in plakjes gesneden(met de draad mee!)
Nachtje in de marinade
Vanaf 8 uur drogen in de oven op 65C, eerst in gesmeerd met SSS sauce