Vandaag staat voor het eerst beef ribs op het programma. Het zijn Angus beef ribs van Beef en Steak van 2,1 kilo. Wat me direct opviel was de mooie marmering van het vlees. Dat moet haast wel een sappig stuk vlees worden. Na het trimmen bleef hier 1,75 kilo van over. Gisteravond ingesmeerd met een dun laagje mosterd, waarna ik de Smokey's beef rub (uit Smokey Goodness) rub over het hele stuk heb ingewreven.
Vanochtend de WSM op 115 graden Celsius gebracht, 4 hickory chunks toegevoegd, en om 8.00 uur de ribs op het rooster gelegd. Ik gebruik vandaag voor het eerst de Ecobrasa kokosbriketten. Ze bevallen me nu al super. Mooi formaat en zijn snel gestart. Inmiddels is de temperatuur van de ribben 69 graden Celsius. Ik ga ze niet inpakken, en in eerste instantie door laten garen tot 92 graden Celsius.
Ruw product. 2,1 kilo Angus beef ribs

Mooi marmering

Het grootste deel vet getrimd

In de Smokey's beef rub

En roken maar

Vanochtend de WSM op 115 graden Celsius gebracht, 4 hickory chunks toegevoegd, en om 8.00 uur de ribs op het rooster gelegd. Ik gebruik vandaag voor het eerst de Ecobrasa kokosbriketten. Ze bevallen me nu al super. Mooi formaat en zijn snel gestart. Inmiddels is de temperatuur van de ribben 69 graden Celsius. Ik ga ze niet inpakken, en in eerste instantie door laten garen tot 92 graden Celsius.
Ruw product. 2,1 kilo Angus beef ribs

Mooi marmering

Het grootste deel vet getrimd

In de Smokey's beef rub

En roken maar