BasBQ
Beef en Steak

BCC, Wortelen met Ham, Hamburgers met chips...

 
 

JJD-GRILL

Kooltjesharker
Berichten
131
Afgelopen zaterdagavond gezellig met een groep vrienden lekker geQed. Ik heb BCC met zoete rub klaar gemaakt deze was netjes binnen 2 uren op de gewenste temperatuur. Ondertussen de "bijgerechten" klaar gemaakt. Erg simpel maar toch heel smakelijk. Zoete wortelen met ham omwikkeld. De wortelen kort gekookt (6min. was eigenlijk al te lang). Terug laten koelen zodat ze lekker hun bite houden vervolgens reepjes ham gesneden en om de lauw-warme wortel gerold.

25ggmf4.jpg


Vervolgens 2 verschillende soorten burgers gemaakt. De eerste volgens het recept van Spiff en de 2e lichting bijna het zelfde alleen heb ik hierbij de ui vervangen voor tortillachips. Deze konden nog mooi een uurtje op stijven in de koelkast totdat de BCC gaar was.

2z83o7b.jpg


De kip kreeg al een mooie kleur. Foto is genomen vlak voordat de alarmbelletjes van de thermometer gingen.

oqvb5f.jpg


Vervolgens de kip even ingepakt en de wortelen en de hamburgers in een minuut of 8 gaar gebakken. Broodjes gegrild en opgemaakt, Aardappelkroketjes erbij en smullen maar!

n6zwxx.jpg
 
2jbmnmu.jpg


Helaas geen foto's van een mooi opgemaakt bordje... helemaal vergeten :pout:
 
Hoe waren de chips burgers, ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
 
Erg lekker. Ik verwachtte dat de chipsstukjes nog een krokante bite zouden geven maar door het vocht in het vlees was dat niet het geval om die reden zou ik het de volgende keer nog meer gaan malen zodat de stukjes niet zacht/slof worden. Wat betreft de smaak: ik had nu Doritos nacho cheese en dit paste er goed bij de rest van het recept, maarrrr... De volgende keer zou ik er nog iets meer cayennepeper bij gooien omdat deze Doritos natuurlijk een stuk milder van smaak zijn dan rode ui. Ondanks dit proef je een heerlijke smaak van chips.  Volgende keer natuurlijk ook eens een andere soort chips proberen...
 
Lekker hoor, en leuk idee tortilla chips door het gehakt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan