BasBQ
Beef en Steak

BCC voor sticker nummer twee

 
 
 

RdB

Kooltjesharker
Berichten
132
Spannend, alweer een examen!
Het was nog wel even een gedoe. Door de harde wind kreeg ik de aanmaakblokjes lastig aan. Daarna kieperde de kip om toen ik hem klaar had gezet - niet heel stabiel, zo'n blikje. Eenmaal op de pit was de kip aan de hoge kant, raar, had ik toch niet verwacht bij een Weber 57 cm. Ik moest een beetje zoeken voor de goeie plek, want ik wilde niet dat hij te dicht bij het directe vuur stond. Na ongeveer een uur en een kwartier heb ik hem eraf gehaald. De poten en andere donkere delen waren goed, de huid was crispy maar de filets waren een tikje droog. Geen wonder, want de filets waren inmiddels 84 graden.
Volgende keer wil ik hem wat egaler crispy hebben, dus dan smeer ik hem denk ik in met boter. Ook laat ik het blikje achterwege, dat ziet er leuk uit maar ik vraag me af of het veel toevoegt. Amazingribs is er zelfs vrij sterk tegen.
Goed, hopelijk heb ik de test gehaald :) de volgende wordt een full packer brisket van Aalvink maar dat gaat nog even duren.

BCC dus.
2j29s93.jpg


Na de rub van bruine suiker, zout, paprikapoeder, komijn, cayennepeper, uienpoeder en knoflookpoeder
2zinhh1.jpg


Wijnrankhout, het rook inderdaad anders dan mijn standaard appelhout. Lekker, benieuwd hoe het is bij iets dat low&slow gaat.
28lgyev.jpg


Neemt u plaats.
22b7yr.jpg


En in de warmte.
2ai10qp.jpg


Voor erbij: truffelaardappels gebakken in ganzenvet, gebakken rammenas met kastanjechampignons, zoete aardappel met kervel creme fraiche en gegrilde aubergine.

Na een uur en een kwartier op 180 graden.
1zvqxxk.jpg


Gesloopt en wel.
6f18as.jpg


En op het bord.
fy1pht.jpg


Ook niet te versmaden, zoete aardappel met kervel creme fraiche.
104qcu1.jpg


 
ik vind hem zeker tokkie waardig, maar een tip voor een volgende keer.
Haal je bovenste rooster er af en zet je kip in alu bakje op je vuur rooster, dan past het deksel gewoon goed dicht
 
Gefeliciteerd met je tokkie!
 
lekker kippetje. Gefeliciteerd met je tokkie
 
Leo zei:
ik vind hem zeker tokkie waardig, maar een tip voor een volgende keer.
Haal je bovenste rooster er af en zet je kip in alu bakje op je vuur rooster, dan past het deksel gewoon goed dicht

Hmm haha, dat had ik eigenlijk zelf moeten bedenken. Bedankt!
 
Mooie lange slanke benen heeft die dame... gefeliciteerd met je stickertje!

Die sidedishes zien er ook puik en smakelijk uit!
 
Lekker, congrats met je tokkie badge
 
Gefeliciteerd
 
Terug
Bovenaan Onderaan